Installerar just! :L
Half-Life 2
72 svar · 2 651 visningar · startad av Mr. N. · sida 2 av 4
Frågan, av Mr. N.
Min och många andras väntan är snart över! :) Spelet beräknas finnas i handeln 16 november. Äntligen nåt att se fram emot! Ett spel som får 98% i amerikanska PC Gamer kan ju inte vara helt kasst. ;)
Läs frågan i sin helhet →"Den här datorn" hänger sig när jag stoppar i skivan.... Gissa om adrenalinet flödar..
*Installerar*
Räkna inte med att Mr. N. är speciellt aktiv nästkommande dagar
Över all förväntan! Cs: Source har också fått sig en rejäl uppputsning!
Gein skrev:
Räkna inte med att Mr. N. är speciellt aktiv nästkommande dagar
Var en jag snackade med som klara hela single-player på 12 timmar. Snygg grafik men inte så lånft spel som half-life tydligen. :(
Dah, Jag måste ha ett nytt grafikort innan jag köper HL2 :(
/r jag hade visst sagt det en gång redan.. :r :moose
Ja, nu är det klart. Jag spelade kanske lite väl mycket och intensivt. ;)
Alldeles underbart! :L
Hehe ja kul att ha väntat så länge och sen spela klart det under en vecka. ;)
Jag låter det njuta lite, spelar då och då.
Japp - att spela lite då och då gör att spelet räcker mycket längre. Jag spelade Half-Life i cirka ett och ett halvt år, till och från..
voigtann1 skrev:
Unlocking steam files 28%.. tar tid men det kommer :e
CS:S hcakar på min dator men så har jag en 2.0Ghz celleron.. vänta tills fredag då man får AMD :e
Half Life 2 – System Requirements skrev:
You must have Administrator rights to run Half-Life® 2 (Windows® XP and Windows® 2000).
Minimum System Requirements:
1.2 GHz Processor
4.5 GB HD Space
256MB RAM
DirectX® 7 graphics card
DirectX® 9.0b
Windows® 2000/XP/Me/98
Mouse
Keyboard
Internet connection
CD-ROM Drive (for Half-Life® 2 Standard Edition); DVD-ROM Drive (for Half-Life® 2 Collector"s Edition)Recommended System Requirements:
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX® 9 graphics card
DirectX® 9.0c
Windows® 2000/XP
Mouse
Keyboard
Internet connection
CD-ROM Drive (for Half-Life® 2 Standard Edition); DVD-ROM Drive (for Half-Life® 2 Collector"s Edition)
För all del snyggt, men såverst imponerande var det väl inte(än, har bara spelat någon timme)
Jag hade problem med att spelet hackar när det blir intensivt, särskilt vid mycket vatten och fiender samtidigt på skärmen, lösningen kom igår: DNA 3.4.4.11
Baseras på Catalyst 4.11 och är optimerat för Half-Life 2, så om ni har ett ATi Radeon-kort så rekommenderar jag er verkligen att prova. I CS:Sources Stress Test fick jag en boost på nästan 10 fps och när jag provade att spela på riktigt flöt det på som aldrig tidigare, även under Airboat-banorna med Reflect All aktiverat (körde tidigare bara med Reflect World och då laggade det lite).
Nu är bara frågan hur man stänger av Autosaving så att man slipper de där småhacken som händer då och då när man springer runt hörn och sånt, man märker att ljudet studsar.
Ett annat tips är att köra en defrag på disken spelet är installerat på, gav mig lite bättre prestanda.
Mina spec är då:
P4 2,8 GHz HT
1024 MB RAM
ATi Radeon 9800 Pro 128 MB
1024x768
2x Antialias
4x Anistropisk filtrering
Ungefär 46 fps i stress test-banan.
Ändrar namnet på tråden då det börjar dra mer åt diskussioner om själva spelet nu.
Problemet är detta för mig: Intel Celleron 2.0 !!! men imorgon löser det problemet... med ett nytt AMD! :e
Har fortfarande inte spelat klart det :OO
Njuter av releasen än, samt kommer dröja ett jävla tag innan det kommer ett lika bra spel. Det är ju såklart den uppfattningen jag har i och med att Half-Life2 fått så nära gränsen på bra betyg på blandade tidningar, onlinesidor mm som det nästan är möjligt att få.
Tycker det är onekligen synd att spela sönder ett sånt här mästerverk.
Jag förstår inte varför man skulle spela sönder det bara för att man klarar det fort. Det finns en massa saker kvar att upptäcka på nästa varv, den här svenska bensinpumpen t ex ;):
http://www.storaaspon.se/n/bilder/svenskpump_small.jpg
Den svenska bensinpumpen upptäckte jag med en gång. Det är inte det enda som är svenskt! Även vägskyltarna ser nordiska ut och en restaurang har Baltic (Östersjön/Baltikum) i namnet. Det finns mycket som tyder på att det utspelar sig i Sveriges närhet.
Någon som vet vilket land som har dessa vägskyltar?
http://member.webforum.nu/Marcus E/d3_c17_130000.jpg
Norge använder röda kantlinjer
R: Danmark också
City 17 ligger ju ganska nära kusten (till Östersjön, eftersom ordet Baltic förekommer flera gånger, som du sa) i något östeuropeiskt land, skulle kunna vara Polen eller någon av baltstaterna.
Sen tyckte jag jämt att det lät som om zombiesarna skrek "hjaelp maej, hjaelp maej!" när man tände eld på dom, fast det i själva verket är "Oh god help me!" baklänges. ;)
Förövrigt det mest obehagliga ljudet i spelet.
Jag tröttnade på det snabbt. Jag vill komma in i strid direkt.
Sen att man spelar mot bottar gör ju inte det roligare, snarare tvärtom.
Var finns besinpumpen då? Den vill jag ta en titt på... eller det kanske är en bit fram i spelet. Jag har bara kommit till Ravenholm