webForumDet fria alternativet

Menyproblem i NHL 2005

Datorspel

6 svar · 294 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Jag har menyproblem i NHL 2005 (PC). I varje meny i spelet så markerar spelet själv menyalternativen (utan att jag kan göra något), ett i taget, och gör så i all oändlighet. Spelet bläddrar alltså mellan menyalternativen, och detta absolut hela tiden.

Jag har letat efter en patch som åtgärdar problemet, men inte hittat det. (Ingen patch till NHL 2005 (PC) har släppts än.)
Är det nån mer än jag som fått samma problem?

Skulle bli väldigt tacksam om nån kom med ett sätt att lösa detta hemska problem på. Tilläggas bör är att problemet inte finns i XBOX-versionen av spelet.

Medlem sedan apr. 2001762 inlägg

Har inte det problemet på PC.. verkar skumt.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det kan inte vara så att du har en joystick/joypad inkopplad där en knapp ligger intryckt, alternativt en sån joypad som man bara behöver luta för att styra med?

nitro2k01 skrev:

Det kan inte vara så att du har en joystick/joypad inkopplad där en knapp ligger intryckt, alternativt en sån joypad som man bara behöver luta för att styra med?

Nej. Jag har testat att koppla ur mina spelkontroller och sen köra spelet, men samma fel uppstod. Startade dock aldrig om datorn.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

EAs FAQ skrev:

F) Musen fungerar inte I menyerna under en pågående match.

S) P.g.a. tekniska frågor har Studion valt att inte använda musen i dessa menyer. Det går att navigera i menyerna med hjälp av tangentbordet eller en handkontroll.

Kan detta hjälpa ifrån EA's FAQ? :)

Tyvärr hjälper detta inte. Samma problem finns fortfarande. :l

Jag har löst det!

Jag kopplade ur alla spelkontroller ur datorn och startade om. Då fungerade plötsligt allt i NHL 2005.

Sen installerade jag drivrutinerna till min Saitek-pad. Låt inte Win XP ta hand om den biten om du kan installera specifika drivrutiner själv.

Slutligen ställde jag om min kontroll till digital när jag startade spelet. Menyerna i NHL 2005 gillar inte två stycken analoga styrspakar, i alla fall inte när man startar spelet.

När man kommit fram till huvudmenyn i spelet kunde man ställa om kontrollen till analog igen, och allt var frid och fröjd!

Problemet var alltså huvudsakligen att NHL 2005 inte klarade av analoga spelkontroller när man startade spelet.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)