webForumDet fria alternativet

Hur får man reda på sin CD-key till CS?

Datorspel

27 svar · 1 036 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Godkväll!

Nu är det klart. Skiten ska formateras, jag är ursinnig på min datorn då jag har drabbats av diverse virus i form av reklamobjekt. Det är omöjligt att spela, då det var tredje minut poppar upp en tre-fyra popups.

Nåväl, när jag formaterar vill jag spara min CD-key till CS. Fodralet har jag tappat bort *host* och har den därför inte. Vet någon hur man får reda på den? :)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

sök i registret efter valve

Tack för din hjälp, men kan du förklara lite mer ingående? :) Registret? Eh, jag kan inte sånt! ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

[R]Hmm dom har ändrat sen 1,5...

Kör >regedit.
Klicka dig fram till

}[HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life\Settings]
"Version"=dword:00000001
"LauncherBPP"=dword:00000010
"LauncherWidth"=dword:00000280
"LauncherHeight"=dword:000001e0
"EngineGLDriver"="Default"
"EngineD3DDevice"="Default"
"EngineType"=dword:00000002
"EngineModeW"=dword:00000400
"EngineModeH"=dword:00000300
"EngineModeBPP"=dword:00000010
"EngineModeCaptured"=dword:00000001
"A3D Support"=dword:00000000
"EngineModeWindowed"=dword:00000000
"CPUMHZ"=dword:00000000
"Key"="xxxxxxxxxxxxxxxx" <=====

I Half Life-katalogen finns bara en Autorun-mapp. Inget mer. Sen finns det REG_SZ-filer som heter

(Standard)
InsalledVersion
InstallPath

I Autostart finns följande filer

(Standard) - REG_SZ
Installed - REG_DWORD

Hmm.. :)

Jag har letat för fullt men jag kan inte hitta var den skall ligga.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Det ligger i valve mappen i registret och i en nyckel som heter serial tror jag eller serial key.. Men det är inga bindesträck med i den utan är bara en sifferkod

Jag har sökt efter mina nycklar i registret utan att de hittats. Valve måste hittat på ngt för att försvåra för osss. :)

Jag kollar när jag kommer hem. Enda gången jag behövt använda detta var för ~3 år sen då jag behövde min nyckel när jag inte var hemma. Remote desktop hem och sen sökte jag registret bara. Har inte behövt kolla sen steam kom.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Använd e-postadress + lösenord för att logga in på Steam. CD-keyn behöver du inte. Du kan ändå inte använda den till ett nytt konto...

Ehum, jo CD-key behöver du såvida inte jag minns helt fel. CD-key anger du första gången du startar spelet även i Steam.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Re: Hur får man reda på sin CD-key till CS?

magnusfernstrom skrev:

Skiten ska formateras, jag är ursinnig på min dator då jag har drabbats av diverse virus i form av reklamobjekt. Det är omöjligt att spela, då det var tredje minut poppar upp en tre-fyra popups.

Jag är rädd att en formatering bara är en tillfällig lösning. Vilka virus är det och vad har du försökt göra för att ta bort dem? Om du inte har ett tillräckligt skydd mot virus/adware så kommer du med största sannolikhet att få samma problem igen.

Förresten: i vilken affär/webbutik köpte du CS?

legis skrev:

Jag kollar när jag kommer hem. Enda gången jag behövt använda detta var för ~3 år sen då jag behövde min nyckel när jag inte var hemma. Remote desktop hem och sen sökte jag registret bara. Har inte behövt kolla sen steam kom.

För tre år sen var det inte steam, innan 1.6 låg den som mitt inlägg ovan.

legis skrev:

Ehum, jo CD-key behöver du såvida inte jag minns helt fel. CD-key anger du första gången du startar spelet även i Steam.

Japp.

Nicrosoft: läste du hela mitt inlägg? Även sista meningen? Troligtvis inte.. :(

Jag hittade CD-keyn nu. Var inte inloggad som administratör när jag kollade i registret förut.

Bindestrecken skall väl sättas ut efter var fjärde bokstav va?
xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

Om jag formaterar skiten försvinner allt. Det vill jag. Det känns som om den snart skall spricka p.g.a. allt skräp den är drabbad av. Inga "riktiga" virus, utan reklamobjekt är det.

Om jag nu formaterar datorn och installerar om Half Life, kommer min CD-key då inte att fungera?

legis skrev:

Nicrosoft: läste du hela mitt inlägg? Även sista meningen? Troligtvis inte.. :(

Läste du mitt sista ord där jag bekräftade det du skrev? ;)

magnusfernstrom skrev:

Om jag nu formaterar datorn och installerar om Half Life, kommer min CD-key då inte att fungera?

Jodå, när du startar steam så logga in med samma epost som du har nu reggat dig med, när du skall starta cs så frågar den efter din cdkey.
Ladda ner csinstall från steampowered.com så behöver du itne installera från skivan och sen konvertera till steam.

Nej, den frågar inte efter CD-key.

Tackar pojkar! :e

Då ska jag väl sätta igång att ta lite backups på viktaga filer för att sedan blåsa skiten! ;)

Ni är för härliga! :bire

Varför accepterade du Nicrosoft's svar? Det stämmer ju inte. Och passar ju inte särskilt bra för dig...

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)