Nu är det klart. Skiten ska formateras, jag är ursinnig på min datorn då jag har drabbats av diverse virus i form av reklamobjekt. Det är omöjligt att spela, då det var tredje minut poppar upp en tre-fyra popups.
Nåväl, när jag formaterar vill jag spara min CD-key till CS. Fodralet har jag tappat bort *host* och har den därför inte. Vet någon hur man får reda på den? :)
Det ligger i valve mappen i registret och i en nyckel som heter serial tror jag eller serial key.. Men det är inga bindesträck med i den utan är bara en sifferkod
Jag kollar när jag kommer hem. Enda gången jag behövt använda detta var för ~3 år sen då jag behövde min nyckel när jag inte var hemma. Remote desktop hem och sen sökte jag registret bara. Har inte behövt kolla sen steam kom.
Skiten ska formateras, jag är ursinnig på min dator då jag har drabbats av diverse virus i form av reklamobjekt. Det är omöjligt att spela, då det var tredje minut poppar upp en tre-fyra popups.
Jag är rädd att en formatering bara är en tillfällig lösning. Vilka virus är det och vad har du försökt göra för att ta bort dem? Om du inte har ett tillräckligt skydd mot virus/adware så kommer du med största sannolikhet att få samma problem igen.
Jag kollar när jag kommer hem. Enda gången jag behövt använda detta var för ~3 år sen då jag behövde min nyckel när jag inte var hemma. Remote desktop hem och sen sökte jag registret bara. Har inte behövt kolla sen steam kom.
För tre år sen var det inte steam, innan 1.6 låg den som mitt inlägg ovan.
legis skrev:
Ehum, jo CD-key behöver du såvida inte jag minns helt fel. CD-key anger du första gången du startar spelet även i Steam.
Jag hittade CD-keyn nu. Var inte inloggad som administratör när jag kollade i registret förut.
Bindestrecken skall väl sättas ut efter var fjärde bokstav va?
xxxx-xxxx-xxxx-xxxx
Om jag formaterar skiten försvinner allt. Det vill jag. Det känns som om den snart skall spricka p.g.a. allt skräp den är drabbad av. Inga "riktiga" virus, utan reklamobjekt är det.
Om jag nu formaterar datorn och installerar om Half Life, kommer min CD-key då inte att fungera?
Om jag nu formaterar datorn och installerar om Half Life, kommer min CD-key då inte att fungera?
Jodå, när du startar steam så logga in med samma epost som du har nu reggat dig med, när du skall starta cs så frågar den efter din cdkey.
Ladda ner csinstall från steampowered.com så behöver du itne installera från skivan och sen konvertera till steam.