webForumDet fria alternativet

The Sims 2

Datorspel

12 svar · 423 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Nu har the sims 2 släppts...

Måste säga att efter den första snabb kollen på spelet så verkar det riktigt bra och framförallt väldigt snyggt gjort om man gemför med dom andra The sims spelen..

Men ska inte säga för mycket innan jag spelat mer av spelet, Men e det någon annan som har någon synpunkt om The Sims så ere bara att skriva :)

/R - Såg efteråt att detta forum kanske inte var det bästa, Så kan någon byta :)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag provade det lite innan (nej, inga kommenterar om hur jag fick tag på det ;) ). Min första tanke är att det blivit lite för mycket "när"grafik, inte min typ av spel helt enkelt. Men min kära granne verkligen älskar spelet. :)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag har spelat det en del och måste säga att det är absolut det mest logiska steget att ta Sims spelet på som man gjort, och man har gjort det riktigt bra.

Bara den saken att man kan göra människor som är ruskligt lika dom man försöker göra är en kul grej bara det. Jag har inte spelat en generation än så jag kan inte säga så mycket egentligen, men jag är imponerad så här långt.

Medlem sedan jan. 2002992 inlägg

Nu..

Jag var å köppte The Sims idag..
har suttit och spelat det ett par timmar och jag är mäkta imponerad..
Mycket bättre än jag trodde =D
Det kräver en bra dator bara :P

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

..bara man fortfarande kan bygga in dom som kommer på besök i väggarna så duger det för mig..

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Installerade spelet idag åt min dotter och hon gav det klart godkänt. Hon satt klistrad vid datorn i ett par timmar. :)
Får se om jag orkar sätta mig ner och kolla runt på det själv nån gång så jag kan ge ett bättre utlåtande.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Flyttas från Musik, TV & Film.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Förhoppningsvis så får jag spelet imorgon och då kommer jag med några komentarer.. :)

Weii! Nu fick jag det! :birp

Själva intrycket av spelet var ganska snyggt och likt SimCity 4 på en höger. Men när jag skulle knåpa ihop en gubbe så kommer jag in på det dära "Bygga gubbe läget". Helt segt! Det tog 10sek för att musen röra sig och datorn slöades ner totalt. Men tillslut så prickade jag "Slumpa knappen" (Kanske klent med ram-minne? :) ) och startade ett hus. Jag har inte spelat så mycket än men jag ska det nu. :)
Men det är grymt störsamt när man ska göra en gubbe. :l

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Då dottern har suttit hela dagen och jag har fått springa och hjälpa henne hela tiden så jag har fått lite inblick i spelet.
Snygg grafik och allt men inte något som jag skulle lägga ner någon tid på att spela.

Testade att skapa en gubbe, men han fick bara en örfil när han försökte hångla med en tjej på gatan. :e

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

bluxbluxo:
då måste du ha en kass dator. jag har 1,4 ghz med 512 ram å geforce fx och där fungerar det helt perfekt på, till min stora förvåning.

Jymdis skrev:

bluxbluxo:
då måste du ha en kass dator. jag har 1,4 ghz med 512 ram å geforce fx och där fungerar det helt perfekt på, till min stora förvåning.

Jag har 2,4ghz, 256mb ram och 64mb Geforce FX.
Så det är ju ram-minnet som suger.. ;)

Men arnas i hela spelet så flyter det på bra. :) Men ack så vanebildande.. :moose

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Min lillasyster är/var helsåld på första spelet. Får se om hon får tag i Sims 2 snart.

För min egen del så känner jag att sådana här spel tar otroligt mycket tid (beroendeframkallande, någon?) samtidigt som jag faktiskt tyckte att Sims 1 var jobbigt och krävde en ingångströskel som var några centimeter för hög för mig. Dvs jag spelade spelet i nån timme och tröttnade.

Sims 2 verkar onekligen grymt och det är nästan allmänbildning att ha spelat något spel i serien, så jag får se om jag sträcker mig så långt jag behöver för att införskaffa Sims 2.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)