Theme Park World?
Hallå!
Har stora problem här.
För ca två - tre år sedan spelade jag ett berg- och dalbanespel.
Det var absolut inte Rollercoaster Tycoon, nej.
Det är ett "riktigt" 3D-spel och inget "snettuppifrån"-spel, och endast berg- och dalbanor, inte ett helt tivoli.
Jag har sökt runt på några olika sökmotorer och med många varierande fraser.
Jag har hittat två kanditater:
"RollerCoaster Factory" och "No Limits Rollercoaster".
Jag har nu spelat dom båda.
Visserligen var det "RollerCoaster Factory 3" jag spelade, men det var LÅNGT ifrån så härligt som det spel jag söker var.
Ingen känsla, inget kul att bygga banor och inga "avancerade" banbyggen. Och jag tror knappast trean är sämre än t.ex. ettan av spelet, så jag betvivlar högst att det är det. Tvåan har jag sett screenshots på, och det ser ändå värre ut..
"No Limits Rollercoaster" är precis likt spelet jag söker och exakt samma underbara känsla.
Men editorn är verkligen inte den samma, det jag mest vill ha spelet för.
Det var en pure 3D-editor. I spelet jag söker var det en lätt editor, ungefär som på "RollerCoaster Factory 3" fast med mycket mer roliga byggnadsmöjligheter.
Jag vet också att jag laddade hem spelet och har sökt på sidor med index över piratkopierade spel. Och inte hittat några andra än just dom här kandidaterna.
Möjligheter:
Det skulle vara om det är ett väldigt okänt spel. Men om det var så underbart så varför skulle det vara det?
En tidigare version av "No Limits Rollercoaster"? Undrar hur långt tillbaka man skall behöva gå för att få den, i så fall, gamla editorn. Lär ju inte gå att få tag på idag..
Nu vill jag ha tips och funderingar av er! :)