Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag har en AMD Duron på 1.6 GHz med 256 MB minne och ett Radeon 9200SE och Vice City flyter på fint. Iaf tills det kommer rök av något slag, då laggar det stryk! Och det är rök på många ställen har jag märkt. (t.ex utanför Malibu Club). Så vad är det som gör detta? För min dator uppfyller ju systemkraven helt.
r/ Regn orsakar också lagg.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kolla hur det är med antialiasing. Om det är påslaget pröva att slå av det. Testa även att gå ner i antal färger från 32-bit till 16-bit - om du kan.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg eller så kan du ju stänga av all rök effekter på spelet. Blir ju inte lika bra grafik, men bättre det än att ha ett spel som hackar...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Fräscha grafikdrivare? Jag hade ofräscha sådana när jag lirade VC och det ballade ur fullständigt emellanåt.
Har du laddat hem den senaste patchen? :)
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Rikard skrev:
Kolla hur det är med antialiasing. Om det är påslaget pröva att slå av det.
Vart då? :q
Esen skrev:
eller så kan du ju stänga av all rök effekter på spelet.
Vart gör man det då? Inte i spelet iaf.
Dryden skrev:
Fräscha grafikdrivare?
Nyaste Catalyst. :)
bluxbluxo skrev:
Har du laddat hem den senaste patchen? :)
Nej. Finns det en sådan också? :o
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Med 16-bitars färger funkar det hyffsat med väldigt låg distance (3 streck). Men om nu min dator uppfyller systemkraven så pass mycket borde det väl funka med lite längre distance och 32-bitars färger? :q
Patchen hjälpte inte ett dugg heller. :l
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
Esen skrev:
Nexus86 skrev:
Vet ej, har inte spelet själv, Förutom på PS2:an, Men det brukar gå ifall man sänker Grafiken lite, och då stängs röken av...
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Esen skrev:
Esen skrev:
Nexus86 skrev:
Vet ej, har inte spelet själv, Förutom på PS2:an, Men det brukar gå ifall man sänker Grafiken lite, och då stängs röken av...
Man kan inte sänka grafiken. Upplösningen går men då försvinner inte direkt röken. Ett tips till framtiden bara: Svara inte om du inte har något svar. ;)
No hard feelings?
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Upptäckte något nytt när jag spelade lite nyss. Min dator gnisslar överallt där spelet hackar samt att färgerna ser ut att bli 256 färger. :q
Det gnisslar alltså inuti burken någonstans men har inte lyssnat efter varifrån det kommer. Om jag däremot stoppar i mitt Radeon 9700 så har jag inga problem alls med spelet.