Vice City är världens bästa spel om ni frågar mig, det innehåller precis det jag alltid önskat mig av ett spel. Mina förväntningar på San Andreas är därför skyhöga, har redan förhandsbokat spelet till den 22 oktober och har läst recensioner över hela Internet.
Och konstigt nog så spelar jag nästan aldrig spel. Har införskaffat ett PS2 för två år sedan och har totalt tre spel än så länge (plus två till som jag inte vet var de kommer ifrån :e). Men GTA är ju för fan konst i sin ädlaste form. ;)
Har gillat GTA ända sedan första spelet, och är också ett stort fan av spel som ger spelaren stor frihet. De rykten om San Andreas jag läste för nån månad sen verkar rätt intressanta. Bland annat ska ska man bli fet om man inte tränar och det kommer att finnas flera städer och en mängd småstäder mellan dessa.
Just nu hoppas jag att Driver 3 blir riktigt bra och kan fylla luckan tills San Andreas förhoppningsvis även kommer till Xbox och/eller PC.
Det hela skall tydligen ha influenser från den amerikanska gängkulturen. Något som jag är mycket intresserad av, så det kan nog bli intressant på det sättet också. Sedan har jag även älskat de övriga GTA-spelen. Det ska bli spännande.
Källa? Vad jag har hört kommer det att vara en PS2-exklusiv release. Det var väl iofs. GTA III och Vice City också, men där dröjde det ett bra tag innan de dök upp för andra maskiner.
Gamereactor skrev i senaste numret att San Andreas kommer att utspela sig i början av 90-talet. Om radion i spelet håller samma klass som den i Vice City så kommer det att bli hur grymt som helst, för att San Andreas kommer att motsvara förväntningarna hyser jag få tvivel om.
För övrigt så gillar jag GTA 3 och GTA: Vice City bättre än de tidigare spelen, medan GTA 3 gillas bättre än Vice City enligt mig. Kanske för att allt var så nytt i och med 3:an. :D
Källa? Vad jag har hört kommer det att vara en PS2-exklusiv release. Det var väl iofs. GTA III och Vice City också, men där dröjde det ett bra tag innan de dök upp för andra maskiner.
Jag är 100% säker på att spelet kommer att komma till PC senare.
Japp, GTA: San Andreas blir det spel jag längtar mest till det här året, trots titlar som Half-Life 2 och.. ehm.. Half-Life 2.
Ska verkligen bli spännande att se vad Rockstar hittar på den här gången..
Undrar vad nytt som händer med GTA efter San Andreas.. San Andreas ska ju basera sig på GTA 3-grafikmotorn vilken inte direkt är den bästa, även om den gör sitt jobb. Och efter San Andreas, Vice city och Liberty city är ju städerna slut.. Ett GTA Stockholm vore coolt.
Japp, GTA: San Andreas blir det spel jag längtar mest till det här året, trots titlar som Half-Life 2 och.. ehm.. Half-Life 2.
Ska verkligen bli spännande att se vad Rockstar hittar på den här gången..
Undrar vad nytt som händer med GTA efter San Andreas.. San Andreas ska ju basera sig på GTA 3-grafikmotorn vilken inte direkt är den bästa, även om den gör sitt jobb. Och efter San Andreas, Vice city och Liberty city är ju städerna slut.. Ett GTA Stockholm vore coolt.
(m_soderlund yrar lite)
Höstens absolut intressantaste spel är GTA San Andreas tillsammans med Football Manager 2005.
Lite coolt är också att dom tagit riktiga ställen, som förknippas med just temat på spelet - slum och elände. På någon av bilderna kan man se Watts Towers som ligger just i Watts, Los Angeles, och det tillhör ju också South Central.
Spelet skulle ha Boyz-N-The Hood- och Menace II Society-influenser, och hey, vart utspelas dom!? South Central. :)
Detta kommer bli mycket intressant att granska. Tydligen skall inte bara gänkulturen vara med, utan även själva gängen. Man kan se på ett par bilder där personer i spelet för gängtecken och har bandanas på sig.
Fick spelet i fredags - perfekt då man var ledig hela helgen!
Underbart spel med alltid lika tydliga referenser; Ryder liknar exempelvis på pricken Eazy-E som rappade i N.W.A. som för övrigt spelas flitigt på radion.
Grymt stor stad, har endast avverkat en knapp fjärdedel än så länge och det känns som om bara det är större än Vice City.
Jag har dessutom klätt CJ i tuffa armékläder och tränat upp honom maximalt (han lyfter kylskåp mest hela tiden ;)). Bilarna går också att modda med färg, fälgar (hurra för 20 tum! :e), spoilers, nitro och annat skoj.
Har endast genomfört ett tiotal uppdrag än så länge så jag får se vad som väntar.
Helt enkelt ett måste-ha-spel eller till och med måste-levas-spel. ;)
Vill gärna spela det men det känns meningslöst att köpa en konsoll bara för att de släpper konsollversionen tidigare. Jag väntar på PC-versionen. Den kanske jag kan tänka mig att köpa till och med. :)
PS2 är ju dessutom så otroligt mycket sämre än vad en PC kan vara när det gäller prestanda. Att bara släppa till PS2 är ungefär som att bara släppa till Pentium 3.