Som sagt, hade tänkt att köpa en digitalkamera för "amatör" bruk. Gärna några extra funktioner så som manuell fokus etc.
Skall kunna skriva ut bilderna med god kvalitet samt kunna ha med den enkelt på semestern/fest etc.
Jag har en Canon IXUS 400 som jag är mkt nöjd med! 4 megapixel samt många fina funktioner. köpte min för 4600 men den är nog ett par hundra billigare nu!
Jag är mycket nöjd med min Canon Powershot A70, men med tanke på att A80 nu kostar vad jag gav för min i september så kanske den är att rekommendera. :bire
Jag köpte en Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom för 5175:- för lite drygt en vecka sen. Efter det jag har hunnit med att testat den så är den grym bra och jag är mycket nöjd med den. Massor av inställningar + en lite kul grej att man får med fjärrkontroll :e Fick dock inte med 256 minne på det priset med iaf 128.
Jag gillar min Canon PowerShot S45. Så skulle jag köpt kamera idag så skulle det nog blivit en Canon PowerShot S50 eller Canon PowerShot G5.
Kan bara hålla med. Kan tilläggas att det går att fokusera manuellt med S45, även om det är något omständigt jämfört med traditionella kameror. Det går att ställa in nästan allt manuellt för den som vill.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2