Tänkt att köpa en digitalkamera som födelsedagspresent. När jag öppnade tidningen såg jag en som finns här nedanför. Vad säger ni om den eller finns det bättre alternativ i rimlig prisklass? Kameran har bara 2 MP och jag har hört att man helst ska ha 3 (eller mer)?! Personen som ska ha kameran är inget fotofreak men vill ändå inte ha en skitkamera.
Efter en sökning här på forumet verkar inläggen vara lite gamla ang denna kamera så därför postar jag en ny tråd eftersom det borde kommit ut nyare modeller och äldre har sängts i pris.
Det är en bra kamera och 2 Mpixel räcker faktiskt ganska långt (även om det naturligvis är bättre med ännu högre upplösningar). Jag tror inte att du hittar någon bättre kamera för det priset.
Powershot A60 verkar ju synnerligen bra och populär att ha. :)
(Sök bara på a60 i detta forum ;))
På Pixmania.com kan du få kameran för 1878 kr inkl moms, exkl frakt. Sen kan man ju kolla in Promo packs också, där finns mer. Köp!
När jag väl hade bestämt mig för att köpa den och går in i affären rekomenderar säljaren i stället Minolta E323 och säger dessutom att han pysslat mycket med foto. E323 har ju 3.2 MP och är bara 200 kr dyrare. Åter igen, vad säger ni? Börjar överväga till Minolta och dom har ju alltid vad jag vet varit störst på vanliga kameror.
Jag köpte en Powershot A60 häromdan, och jag är väldigt nöjd!
Ett tips bara: Köp laddbara batterier, det är ett måste.
Berätta! Är kameran för plastig? Är den robust? Blir bilderna bra?
Laddbara batterier är alltid ett måste till digitalkameror, mp3-spelare, MiniDiscs m.m. ;)
Jag har ingen tidigare erfarenhet av digitalkameror, men jag tycket inte den är plastig.
Den tar ju 4 st. AA-batterier, vilket gör att den har ett bra grepp.
Bilderna...ja du... :)
Jag är ingen expert, men bilderna blir nog bra, beror nog på fotografen också. :)
Trevligt. Adobe Photoshop finns ju också, om man har råd (eller kan skaffa det på annat sätt.. ;))
Ligger kameran bra i händerna? Är den lätt att ta med sig?
m_soderlund: Ja, den ligger bra i händerna.
Den är lätt att ha med sig, i innerfickan på jackan t.ex.
Jag köpte en väska på Expert för 79 kr, som gjord för A60:n. :)
Då kan man ha kameran i bältet också.
Aha, tack för upplysningarna henrik2001! :)
Jag kommer att börja handla julklappar snart, men så fort jag får mina pengar från jobbet så ska jag köpa A60 + 256 mb CF-kort via Pixmania för cirka 2700 kr inkl moms & frakt. Tok-billigt. :)
Gör så!
Själv väntar jag med mer minne. 16 mb räcker för tillfället.
Kanske önskar mig 128 mb i julklapp.
:)
(Köpte för övrigt min A60 för 2290:- på OnOff här i Linköping.)
Verkar som dom flesta tycker att A60 är ett bättre val ändå även om upplösningen är sämre. Blir väl att jag köper en sådan ändå och säger emot säljaren ;)
Weee! Jag beställde kameran + 256 mb CF-kort kl. 13 igår, och fick alldeles nyss hela paketet. Allt till den extremt nätta summan av 2677 kr inkl moms & frakt. Gissa vad jag kommer att göra i kväll? :D
301 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e