En sådan har jag också, i originalförpackning med tre objektiv. Du borde ha gjort som geologerna, dvs fotograferat kameran intill något jämförelseobjekt. Geologer brukar ofta välja stenyxor och liknande. Här skulle det troligen passa bättre med en tändsticksask, eller ett gem. :)
Beklagar Petra, men den kamera är en kär klenod som för övrigt fungerar lika bra i dag som när den var ny 1962. Jag tar ibland en rulle svartvit film som jag sedan framkallar och kopierar under starka nostalgiska rysningar. http://member.webforum.nu/3170/magnifier.jpg
Kameradata: Franka Solida 3. Tre olika slutartider för blixtsynkronisering. Normalslutartider B + 1/1 - 1/300 sekund. Rodenstockobjektiv med bländare 2,9 - 22. Brännvidd 80. Noggrann avståndsmätare med två linser och prisma. Format 6x6 cm. Ett litet finurligt inbyggt stativ för fotografering med självutlösaren.
Efter att min första kamera gick sönder i somras fick jag ärva en Minolta x-700 av mina föräldrar, den ser ut så här. Räknade ut att jag med den fotograferat film med framkallningskostnad ~2000 kr i sommar... Så lite fattig är man :(
Framåt jul tänker jag dock göra mig ännu fattigare mha inköp av digitalkamera :birp