Då känner du säkert till LDK? :)
Jag har inte lekt krig så den sajten är det närmaste lumparliv jag någonsin kommer att komma (redaktör/webbmästare 1997-2003).
Då känner du säkert till LDK? :)
Jag har inte lekt krig så den sajten är det närmaste lumparliv jag någonsin kommer att komma (redaktör/webbmästare 1997-2003).
Jag kände inte till sidan i sig, men LDK känner jag väl till. Vi åt på deras regemente när vi skulle spela på högvakterna.
Det luktade illa där. ;)
Snygga bilder Web-Tor! Hade inte någon kamera alls när jag gjorde lumpen, men har ändå ett par bilder att bjuda på.
Gruppering vid polcirkeln - Slutövningens sista gruppering! Flygfoto över StriC - Slutövningens första gruppering. Limpan - I början av värnplikten fick vi en limpa över som hamnade i ett skåp på logementet. Så här såg den ut strax innan muck.
http://member.webforum.nu/1335/skap.jpg
(Den som klarar av att se vad det är på tv, vilken papperskatalog jag har liggande i skåpet samt vilken konsoll som även finns intryckt i skåpet vinner en signerad luftgitarr)
Hmm, jag hittade ett foto som en arméfotograf tog av mig och en annan lirare mitt under brinnande strid i Gnesta. Vi höll precis på att försöka avvärja ett svenskt inbrytningsförsök (vi var självklart ryssar :)) när fotografen tvingade ned oss på marken utanför bensinmacken för ett häftigt actionfoto :).
Bilden blev omslagsbild på den speciella tidning som trycktes under de dagar som Sverige låg i krig 1993, även kallad Övning Orkan :).
PS. Ryssarna (dvs min pluton) blev sedemera utkörda ur Gnesta av svenskt infanteri understödda av IKV:er och PBV:er. Men någon dag så skall vi återkomma! :) DS.
Jag ligger till vänster med några lösplugg prydsamt instuckna i hjälmdoket.