Frågan 29 sep. 2003 17:55 #1 Hej alla,
Hoppas på lite synpunkter när det gäller kameraval.
Vi ska köpa in en ny digitalkamera till jobbet och vi har tittat på tre stycken i prisläget 4-5 tusen kronor.
Minolta Dimage 21
Sony DSC-P10
Canon Digital Ixus 400
Helst skall man kunna ta bilder som sedan kan användas för tryck men det kanske de inte räcker till för - eller?
Är det idé att slanta upp lite mer pengar för att det skulle bli så mycket bättre prestanda än det man får av de tre föreslagna?
Tacksam för svar
/webb
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Vad är det för trycksaker som fotografierna ska användas till? Jag har lämnat några av mina 3mp-foton för dagstidningstryck i annonser och även utskrift på fotopapper (11x15cm) och det har blivit riktigt bra kvalitet.
D Darren Medlem sedan dec. 2002 789 inlägg Om ni kan sträcka er till 5800 kronor så föreslår jag Canon Powershot G3. Du hittar den på första sidan under länken nedan.
http://www.hegethorns.se
Kom på att vi eventuellt ska köpa in en skrivare så vi klarar att skriva ut egna broschyrer. Bilderna ska alltså upp i max A4 storlek.
/webb
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Tja, Sony DSC-P10 och Canon Digital Ixus 400 har ju 4-5mp så det bör väl inte vara några problem på den punkten.
Synpunkter och erfarenheter vad gäller kamerornas fördelar/nackdelar och liknande överlåter jag till andra. ;)
Zaiman Medlem sedan dec. 2001 4 239 inlägg Stirra dig inte blind...
.. på megapixlarna. Titta även på zoom, batteritid, typ av batteri m.m
Det är inte bara pixlarna som är intressant... Eller??