jag gillar inte smartmedia... compact flash har alltid funkat bättre för mig!
Storleksmässigt är ju CF att föredra men min kamera har lite problem med CF-kortet när jag filmar. Egentligen skall jag kunna låta kameran rulla tills minnet tar slut men CF-kortet gör att jag bara kan filma i 20 sek. Och enligt Cyberphoto så beror alltså detta på att CF-kortet är för långsamt. Hmm. :l
Egentligen skall jag kunna låta kameran rulla tills minnet tar slut men CF-kortet gör att jag bara kan filma i 20 sek. Och enligt Cyberphoto så beror alltså detta på att CF-kortet är för långsamt. Hmm. :l
Låter konstigt. Enligt samma källa (cyberphoto), har korten följande hastigheter:
Kinkig
S602 är kinkig på CompactFlash minneskort och vi rekommenderar att köra med minneskort som har högre hastighet än vanliga. Kameran sparar långsammare på CompactFlash. Den filmar bättre på SmartMedia än CompactFlash.
Källa: Cyberphoto. Är det kanske rentav så att det är kameran i sig som är flaskhalsen?
Kinkig
S602 är kinkig på CompactFlash minneskort och vi rekommenderar att köra med minneskort som har högre hastighet än vanliga. Kameran sparar långsammare på CompactFlash. Den filmar bättre på SmartMedia än CompactFlash.
Källa: Cyberphoto. Är det kanske rentav så att det är kameran i sig som är flaskhalsen?
Det kan mycket väl vara så. Smartmedia är ju utvecklat av Fuji (tillsammans med Olympus). De kanske gynnar sina egna format.