webForumDet fria alternativet

Diskussion ang. Dagens bild och Kritik

Fotografering

4 svar · 283 visningar · startad av CyberPet

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg
Frågan#1

OK, eftersom det börjar bli lite rörigt tänkte jag att vi får väl ta diskussionen här och diskutera hur vi ska göra med dessa två ämnen.

Personligen tycker jag man ska starta en ny tråd per bild man vill ha kritik på och i det förslag Web-Tor tog upp bara posta en bild per vecka per person. Då får man en mer samlad kritik på just en och samma bild istället för lite splittring med flera olika kommentarer i samma tråd gällande olika bilder.

Exempel på rubrik:
Kritik: En vacker blomma

(därefter följer kritik på bara DEN bilden).

När det gäller Dagens bild tycker jag vi ska hålla oss till en bild om dagen och tar man fler, välja ut den man tycker är bäst. Om man vill ha kritik på bilden så använder man "kritik" i rubriken, annars kan man posta i den gigantiska tråden Dagens bild. Då och då kommer vi att stänga tråden och starta en ny del då det blir så många sidor per tråd annars och 30 sidor verkar vara en hyfsat bra brytning per tråd. Men inga trådar tas bort!

Givetvis försöka vara konstruktiva i våra kommentarer och absolut inget trams i kritiktråden. I Dagens bild tycker jag man kan vara lite lättare i tonen, men för den skull inte tramsa allt för mycket.

Det är mina åsikter om de två kategorierna, vad tycker ni??

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag tycker det är en bra idé med en ny tråd för varje bild som ska kritiseras. Då behöver man inte hålla på och citera eller på annat sätt markera att kritiken avser tex den näst sista bilden, och inte den senaste.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Låter mycket bra :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

UlfT skrev:

Jag tycker det är en bra idé med en ny tråd för varje bild som ska kritiseras. Då behöver man inte hålla på och citera eller på annat sätt markera att kritiken avser tex den näst sista bilden, och inte den senaste.

Jag säger samma sak!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
147 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
147 ms — ändringar (db)