Lite mysko ljus över Kungsbacka tidigare idag:

Jag vet att det bara är tunna moln som blir belysta av solen som just gått ner, men ändå ;)
587 svar · 24 798 visningar · startad av CyberPet · sida 29 av 30
Nu gjorde jag brytningen, när webForum startat upp på nytt. Den gamla tråden är givetvis tillgänglig för att titta på men vi fortsätter här då den var nära 30 sidor lång. Fortsätt posta bilder!
Läs frågan i sin helhet →Lite mysko ljus över Kungsbacka tidigare idag:

Jag vet att det bara är tunna moln som blir belysta av solen som just gått ner, men ändå ;)
Jag var på Elgiganten Kungsgatan i Stockholm igår. :)
Äntligen har snön fallit här.
Man får ju ta och njuta av den innan den är borta igen.
Dröjer nog inte länge. Imorgon blir det säkert regn. =(
Snyggt Bire och Jane! Gillar verkligen din bild, Bire. Snyggt! :bire
Jane skrev:
Äntligen har snön fallit här.
Man får ju ta och njuta av den innan den är borta igen.
Dröjer nog inte länge. Imorgon blir det säkert regn. =(
Äntligen? :o
Ja du Jane, då vet vi vem som ska skotta trottoaren och garageinfarten framöver. ;)
Visste inte vilken bild jag skulle välja, hoppas att det är ok med två bilder på en och samma dag :r
Solnedgång
Kungsbacka kyrka i mörkret (handhållen kamera med 0,6 sekunder slutare, var tvungen att skryta lite :p)
Viktigt meddelande
Snygga bilder ankath, imponerande att du kunde hålla kameran still.

Storhetsvansinne? Nädå...
Viktigt meddelande!
Jag har nyligen tilltsatts som moderator över detta forum och fick direkt en förfrågan vidarebefodrad från Web-Tor. Den här tråden börjar nu bli mycket lång och oöverskådlig så den kommer nog att stängas alldeles strax.
Jag undrar nu om det är någonting som ni tycker bör göras annorlunda i Del 3? Är det något som inte funkar i den här tråden så är kan ni posta era åsikter här. (Så slipper vi en massa tjafs i början av nästa tråd, en regeluppställning kommer givetvis att finnas där dock.)
Förslag på regler:
Max tre bilder per person och dag, bilden behöver dock inte vara tagen idag utan kan vara vilken bild som helst som ni vill dela med er av. Trams hör hemma i Caféet, inte här, så det räcker med bildpostningar och bildkommentarer, försök även gärna att kombinera dessa två.
Så om ni kan hålla er så kan ni väl låta bli att posta fler bilder tills den nya tråden har startats? ;)
Re: Viktigt meddelande
Mr. N. skrev:
Förslag på regler:
Max tre bilder per person och dag, bilden behöver dock inte vara tagen idag utan kan vara vilken bild som helst som ni vill dela med er av. Trams hör hemma i Caféet, inte här, så det räcker med bildpostningar och bildkommentarer, försök även gärna att kombinera dessa två.
Kalas, kör på det!
ankath skrev:
Visste inte vilken bild jag skulle välja, hoppas att det är ok med två bilder på en och samma dag :r
Solnedgång
Kungsbacka kyrka i mörkret (handhållen kamera med 0,6 sekunder slutare, var tvungen att skryta lite :p)
ingen parkinsons här inte :) fint!
Mr. N. >>
I den nya tråden efterlyser jag lite tydligare regler. Helst ska man kanske ladda upp sin bild på wF med uppladdningsfunktionen som finns när man skriver ett nytt inlägg. Man får kanske beskära bilden, men i stället får man en bild som alltid finns på wF. Lite jobbigt med bilder som tas bort efter hand från servrar som folk länkat till från tråden här. Att visa en bild med
m_soderlund skrev:
Helst ska man kanske ladda upp sin bild på wF med uppladdningsfunktionen som finns när man skriver ett nytt inlägg.
Bra ide´!!! Utvecklare: FIXA!!! ;)
Jag håller med om att IMG-taggen inte borde användas när det är så grymt många bilder som visas på varje sida (50 inlägg för min del). Var ligger alla bifogade filer egentligen? Det är ju smidigt om man gör så att man laddar upp alla bilder på wF, men vi vill ju inte att servern ska säcka ihop. ;)
Så hittills:
¤ Tre bilder per dag (är det lagom?)
¤ Inga IMG-taggar
¤ Ladda helst upp på wF (om servern står pall, jag har ingen aning om vilken storleksordning vi talar om, men varje bild är väl ungefär 50-100 kB?) Jag ska utreda vad som är bäst.
¤ Håll er till ämnet, endast bildpostningar och kommentarer.
Låter perfekt, Mr. N.! :bire
Tre bilder per dag är nog ok, men egentligen heter det ju (eller ska heta) Dagens bild. :)
Det perfekta vore ju om man hade ett ställe man kunde ladda upp bilder till (kanske wF-storm) och länka till dem från wF, så slapp wF att dras med den extra belastningen. :) Å andra sidan.. Många bilder blir det.
Det rör sig om många bilder, men det handlar om väldigt många bilder innan vi fyllt den 160GB SCSI-disk som wF körs på i dag ;)
Jag kan tanka mig en manuell utrensning av bilder äldre än 2 eller 3 år från servern & kanske arkivera dom på annan server?
wF skulle ju kunna byggas ut till en bra "bildbank" i framtiden.. Skulle ju va asroligt om man kunde logga in & se vilka filer man bifogat under årens lopp!
Låter perfekt, Bire. :)
Frågan är hur mycket uppladdningsfunktionen i varje inlägg skulle ta av serverns resurser. Länkar är väl i så fall bättre ur prestandasynpunkt, än att bifoga en bild med varje inlägg. Hm..
Önskemål finns som sagt, men det är andra prioriteringar som wF måste ta först. Jag tänker närmast på ev byte av moderkort/processor/minnen i servern etc..
Bra idé med en ny tråd men då borde den också, om reglerna går igenom, döpas om till "Dagens bild(er)". Personligen föredrar jag å andra sidan "Dagens bild" med då endast en bild per dag och användare.
Jag kan tanka mig en manuell utrensning av bilder äldre än 2 eller 3 år från servern & kanske arkivera dom på annan server?
Om man laddar upp bilder så borde bilderna döpas till ens id, datum och ett nr efter, ex. 1337_20031217_1 osv. I så fall blir det lättare om man skulle göra något gigantiskt album i framtiden, då man lätt kan sortera efter datum och vem som tagit/postat bilden. :)
Qimen skrev:
Om man laddar upp bilder så borde bilderna döpas till ens id, datum och ett nr efter, ex. 1337_20031217_1 osv. I så fall blir det lättare om man skulle göra något gigantiskt album i framtiden, då man lätt kan sortera efter datum och vem som tagit/postat bilden. :)
Nått sånt vore ju naturligtvis kalasbra ja. :)