webForumDet fria alternativet

Billig DV-kamera

Fotografering

5 svar · 354 visningar · startad av kajus

Medlem sedan sep. 2000221 inlägg
Frågan#1

Jag är inne på att köpa en DV-kamera som jag kan koppla till datorn och sedan redigera och bränna ut på cd till dvd'n, göra småfilmer etc...

Jag vill inte lägga för mycket pengar på en DV-kamera, så därför undrar jag om någon har något förslag på en vettig DV-kamera till ett vettigt pris. Själv så hittade jag en jättebillig, kan den vara något? verkar nästan för billigt... någon som har testat den eller har hört något om den?

här är en länk till produkten : Mustek DV 3000

mvh Kajus

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Andra länken är bruten

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

den första länken, där har kameran inget Firewire interface så jag undrar om det egentligen är en dv kamera per definition..
angående den andra så funkar inte den länken.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag köpte en Canon MV 600i (med både DV-in och ut) och jag tycker det var ett bra köp. Fördelen med den är som sagt att man kan kopiera tillbaka det redigerade till kameran när man är färdig. Dessutom har den en finfin funktion, man kan koppla den till sin VHS och kopiera gamla videoband och ta in dem i datorn och redigera.

Medlem sedan sep. 2000221 inlägg

ok... tackar för svaren... Den sony-kameran var nog ett bra köp. Slutsåld efter tre-fyra dagar på netonnet.

Men är det ingen som har några andra förslag då?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Sonys kameror är bra... Smart lagringskort... Jag gillar själv Sonys kameraprodukter

246 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)