Funderarpå att köpa en Coolpix 3100, men har sett lite olika förslag här i forumet, bl a Coolpix 885,vad rekommenderas i den prisklassen egentligen?
3100 är ju nyare än 885:an, men vilken är bäst?
3100 är som sagt nyare, lite mindre, mycket lättare men verkar ha sämre möjligheter till manuella inställningar än 885.
Min tanke var att shoppa en 885 på måndag, men den har nu försvunnit från Scandinavian Photos site - antagligen är den slutsåld då det är en modell på utgående om jag förstått det rätt...
3100 är ett par hundralappar dyrare, så frågan är om det är värt det? Jag har ingen aning än. ;)
Jo, jag körde en sån där jämförelse på Cyberphoto mellan 885 och 3100 och det var en del skillnader - mest till 885ans fördel i form av manuella inställningar.
Om man nu ska tro Cyberphoto vill säga... ;)
Färdigshoppat! Det blatt en 3100 till slut som snart ska användas, bara batterierna laddas färdigt nån gång... ;)
Det är ett enormt sug efter kameror i den här prisklassen nu - Scandinavian Photo hade tio 3100 inne i morse, när jag fick vantarna på min var åtta av de andra bokade av internethandlare... :o