Har en "Vivi Cam 20" digitalkamera, ingen särskillt känd jag vet ;) Mjukvaran som hängde med kameran är ett stort program som mer än att föra över bilderna till datorn även kan skapa fotoalbum, sortera, redigera etc etc. Finns det inget simelt program som bara för över bilderna från kameran till datorn utan massa lull lull? Redigera etc gör man ju sen i ex PhotoShop. Kör win XP och det är en USB-kamera.
Senaste digitalkameran jag använde tillsammans med XP pluggade jag bara in direkt i USB-porten och den fungerade utmärkt utan några extraprogram. Plug & play när det är som bäst.
Har man windows xp behöver man inga sådana program.
Man behöver bara plugga in USB-kontakten till kameran i
datorn...!! Sen är bilderna under full kontroll
Jag använder ett program som heter Cam4you, som jag tycker är vädligt enkelt och bra.
Fördelen med att använda det programmet istället för att direkt kopiera bilderna från kameran i Utforskaren är det automatiskt kan sortera och byta namn på bilderna. Själv har jag det inställt så att programmet skapar mappar med namn som motsvarar det datum då bilden togs. Mycket praktiskt, tycker jag.
Jag pluggar in min kamera på USB:n, sätter kameran i Preview-läget och får en Flyttbardisk (G:) där jag kan göra nästan vad som helst. Plug & Pray när det är som bäst. ;)
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2