Sitter och redigerar film som en del av en skoluppgift och har har precis hamnat i ett dilemma. Typsnitten. Det är ju ändå typsnitten och ljudet som gör en film, bilden är en andra prioriteringsfråga (om man inte skall hålla på med 3D animationer vill säga).
Filmen är inspelad i 16:9 och med en DV-kamera.
Jag har suttit och funderat på hurvida man ska använda Arial eller något annat snyggt och enkelt typsnitt...
Dock är Arial dock lite tjock eller för obehaglig att arbeta med men kan fungera.
Mina kamrater är kära(!) eller är iallafall galna i Impact - vilket jag inte tycker passar men får mothugg av mina (s.k.) vänner. Nu vill jag ge filmen lite stil och vill därför använda Arial eller ett annat enkelt men ändå sirligt typsnitt.
Problemet ligger i att få tag i dessa typsnitt som normalt endast byråer sitter på vill inte delge det på annat sätt än att sälja och därför är jag ute efter fria typsintt men dessa enkla finns det ack så få av.
Lägger en bild nedan så ni får se en liten del av filmen.
Tacksam för all hjälp!
mvh
Alexander Berglund
P.S. Jag har inte ägnat speciellt mycket tid på att få jpg bilden att se så exakt ut som möjligt... DS.