webForumDet fria alternativet

Hack i redigeringsprogram

20 svar · 531 visningar · startad av trendol

trendolMedlem sedan okt. 2002170 inlägg

Hej.

Jag är mer eller mindre nybörjare på när det gäller redigering av film. Antar att det är rätt forum med rätt underkategori (?) Nå, mot ämnet. Jag sitter och redigerar i Premiere, men av någon satans anledning hackar det friskt mycket så fort jag ska sätta på filmen. Jag har ingen aning om vad det är för fel jag gör och jag har ingen aning om hur själva programmet fungerar i sig, förutom enkla klippningsmetoder, men eftersom det inte ens går att förspela filmen så är det ju ingen idé. Någon som har någon som helst idé om hurvida jag ska förhindra detta "hack" som pågår under hela filmen?

Min dator är 1.7GHz, 256 RAM, 180gb hårddisk, Geforce 3 64MB.

Filmen jag försöker redigera och retushera ligger på ca 30 mb, och det anser i alla fall jag inte borde vara något större problem med den datorkraft jag sitter med för tillfället.

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Adobe support? :q

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

är det ren dv eller?
berätta mer om exakt hur du gått tillväga annars.

det är en vanlig .avi eller .mpg film. ingen dv med andra ord.

- jag skapar ett nytt "projekt"
- importerar filen via "Import"
- "drar över" filen till monitorfönstret
- klickar på "play"

och då uppstår det här fenomenet.

är det "stora" filer?
det uppstår med vilket filformat du än har om jag förstår dig rätt?

dina scratch-diskar är inte fulla? (borde dock inte påverka om du inte modifierat filmerna på något sätt)

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Premiere är ju inte så bra på att förhandsvisa filmerna, men dra ner storleken på filmvisningsfönstret så blir det nog bättre.

Jymdis, nej nej.. det handlar alltså om ca 20 mb, inte mer.
mina scratch-diskar är absolut inte fulla, då jag har ca 80 gb kvar.