Johnsen: fotot påminner om några av mina foton från området Asti utanför Alessandria, Italien, som jag besökte för en månad sedan, där vi förövrigt besökte och träffade Nils Liedholm (och givetvis köpte några av deras viner!). :)
Så fort jag får tillgång till dessa foton så postar jag dem här (tömde kameran hos far men han postar skivan idag).
Dagens bild
725 svar · 28 435 visningar · startad av kronal · sida 23 av 37
Frågan, av kronal
Här kan ju du om du vill lägga in en cool bild som hänt på dagen ute i världen eller i sverige o såna grejer Så får vi rösta på den bästa
Läs frågan i sin helhet →Ahh, gott vin och fina solrosor odlar dom...
Johnsen skrev:
Ahh, gott vin och fina solrosor odlar dom...
Fantastiskt bild! Kampen om överlevnad ;)
Skulle passa utmärkt till skrivbordsunderlägg om den var större ;)
dryden > jag är sugen på att se din fotosite.. när kommer den?
Jag bryter script-diskussionen här och hänvisar till den nya tråden jag skapade..... här visar vi dagens bilder, inget annat.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=80900&forumid=113
Web-Tor, vad har du för kamera? Är den digital? Trodde inte man kunde få så bra djup med digitala... :o
mrhaze skrev:
Trodde inte man kunde få så bra djup med digitala... :o
Nu heter jag inte Web-Tor men i alla fall; hur menar du? :)
Jag heter Web-Tor! :o
Jag har en digitalkamera - Nikon CoolPix 4500.
Visst är det så att det är svårare att få dåligt skärpedjup (jag antar att det är det du menar) med digitala kameror men om man ställer in bländare, slutare och zoom på rätt sätt så går det ganska bra. :)
Kort skärpedjup är inte så svårt om man leker lite med inställningarna. :)
Se mitt inlägg här och mitt inlägg här för exempel. :)
Jag brukar använda zoomen för att snabbt få dåligt skärpedjup, på porträtt och dylikt.
Har ju varit på semester i två veckor nu så lite bilder har det blivit iallafall. :)
Här kommer en bild när solen gick i moln(kommer mer strax). :)
Jag tycker den gör sig bra i svartvitt också, säg vad ni tycker. :)
RED: Blev lite fel här....
Sen har vi min jättepedantiska kusin på 1½ år. :)
Funderar på den här bilden i svartvitt också men jag vet inte riktigt om jag tycker det är bra eller dåligt, ni får testa själva. ;)
Försökte ta lite bilder på en skitfin solnedgång, det blev inte lika fint som det jag såg med mina ögon men det blev rätt så bra iallafall. :)
Den här blev sne i horisontlinjen(jävla mygg och flugor som ska störa en hela tiden).
Den här ville jag ha bättre fokus på solen på men det blev väl hyfsat ändå. :)
Här kommer en bild på solen som sken för det mesta. :)