webForumDet fria alternativet

Dator->TV?

Fotograferingur Fotografering

4 svar · 245 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag undrar om detta går:

Jag innehar ett videokort (http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?38676) som jag köpte för drygt ett halvår sedan.
Då jag redigerat en film (med Pinnacle Studio) och vill få över filmen till VHS-band kopplar jag en scartsladd från datorn till videon och ser den färdiga filmen jag redigerat där.

Till min fråga:
Jag har en avi-fil (divX) som jag skulle vilja spela upp på videon. Jag kan teoretiskt sätt göra det genom att först konvertera det till Studio DC10plusM-JPEG. En 1-timmes-video skulle då bli över 40GB och det skulle ta ett helt dygn att skapa den.

Jag känner inte till det tekniska med detta så väl. Men:
Går det att göra så att man kan se avi-filen på teven?

Tack på förhand!

Medlem sedan okt. 2002102 inlägg

Nu vet jag inte om jag har förstått detta rätt. Men om du vill se någonting som du har på datorn men vill att det ska visas på din tv så dra en kabel från din dator till din tv. Bör ju vara samma sätt som du gjort med videon.

Gå sedan in i kontrollpanelen, bildskärm och växla där över så att du får bild på tvn. ( vet ej hur det är med detta kort, har ett G-Force 3 Titanium 200 själv )

Sedan när du sett avi filmen är går du in på samma sätt och ändra tillbaka så bilden visas på skärmläget.

Detta är förutsatt att du kan se tvn från datorn ( när du ska växla tillbaka ) Om du inte kan göra det bör du använda Dual screen, så att du kan se både på tvn och datorn samtidigt.

Hoppas att detta gav dig något tips.

Hej!
Jag gick in i bildskärmsegenskaper->inställningar, kikade även lite på avancerat, men jag kunde inte hitta något sätt att få den över till tv:n.
Grejen är ju den att jag tror att mitt videokort (DC10 som jag satte in i samband med jag köpte Pinnacle Studio) kanske endast fungerar i samband med programmet Pinnacle Studio.
Går det på något sätt att "lura" videokortet att skicka över signaler till videon från ett annat program?

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

*fint* Kristinstad, du är av de få (om det finns fler) som skriver "hej" *artigt* i början av dina inlägg. Ska han inte få lite beröm? Jag ger dig det iaf *beröm*!

Bästa Lofberg! :)

som skriver "hej" *artigt* i början av dina inlägg

Jag tackar så mycket.

Vänliga Hälsningar,
Kristoffer

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)