Jag funderar på att köpa en kamera som använder SmartMedia. Kameran som helhet tycker jag verkar mycket bra, men minnestypen har jag tveksamheter inför. Vad jag kan se, finns den inte i större storlekar än 128 MB, medan både SD och CompactFlash finns i upp till 512 MB (rentav 1 GB för en hårddiskversion). Då funderar jag på om jag gör ett misstag om jag köper en SmartMedia-kamera? Är det kanske så att den minnestypen inte kommer utvecklas mer? Kan man räkna med att det kommer SmartMedia som rymmer mer än 128 MB?
Jag har en FujiFinePix och den har stöd för båda delarna. Dock använder jag uteslutande mitt 128Mb CF-kort istället för mitt 16mb SM därför att...
- jag sällan fyller upp CF-kortet.
- jag har en adapter till CF-kortet som gör att jag lätt stoppar in det i laptopen och tankar bilderna direkt. Har ingen sådan möjlighet med SM-kortet.
Dessvärre har jag ingen aning om de skall sluta/har slutat tillverka SM-kortet men jag hade nog bett dig leta upp en kamera som har stöd för CF. SOm du säger, större kapacitet om du i framtiden känner för att köpa ett fetare minneskort.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9