webForumDet fria alternativet

Capture TV och VHS

Fotografering

4 svar · 234 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har ett Matrox marvel eTV-kort 4500. Nu skulle jag vilja spela in till hårddisken både från TV och video (inte samtidigt).

Jag har fått ett paket från jobbet med Premiere och en massa annat jox men det är till för DV-camera mest tror jag.

Vad är det bästa programmet att spela in för att få superkvalitet.
Går det att göra det i Premiere eller måste jag köpa något annat program. Har PC-VCR men det verkligen suger.

Ni får gärna ge ett bra tips på program man kan kolla på tv med.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det spelar egentligen ingen roll vilket program du använder, de brukar alla ge samma kvalitét. Det är den övriga funktionaliteten som brukar skilja.

När jag spelar in så blir ljudet konstigt. Det blir liksom fördröjt. Vad beror det på?

Jag har också problem med att få ljud när jag kör TV. Lösningen jag har kommit på är att dra en sladd till line-in på ljudkortet. Då hör jag ljud. När jag spelar in från video kör jag direkt från video till line-in på datorn.

Vad gör jag för fel? kan det bero på att ljudkortet är 16-bitars integrerat dell-kort. När jag tittar på filmen ser det ju okej ut men inte på inspelningen.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Inte vet jag, det beror på hela din konfiguration och den vet jag inte hur den är uppbyggd. Och även om du berättade det skulle det hjälpa föga för mig, jag har aldrig varit intresserad av specifika produkter och kan därför väldigt lite om vad ett program kan och inte kan.

Pace skrev:

Inte vet jag, det beror på hela din konfiguration och den vet jag inte hur den är uppbyggd. Och även om du berättade det skulle det hjälpa föga för mig, jag har aldrig varit intresserad av specifika produkter och kan därför väldigt lite om vad ett program kan och inte kan.

Det kan jag förstå. Det jag inte kan förstå är att man måste trycka in audio ut från grafikkortet med TV-tunern in till ljudkortets audio in.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)