Ibland är det fotovänligt väder, framför allt på hösten. Idag var det en sådan dag så när jag vaknade och såg att luften var klar och hög så tvekade jag inte; jag snodde brorsans bil, packade ner min nya kamera och tog några bilder på vägen till jobbet. Några av dem har jag slängt online och ni hittar dem (och några från helgens skörd) på den här sidan.
De här bilderna har inte genomgått någon förvandling i Photoshop utan kommer direkt från minneskortet. De är tagna i ganska låg upplösning och enbart 1mp (något jag till min fasa märkte först efteråt :l ).
Tackar, jag är riktigt nöjd! På hösten är det bara några få veckor, om ens mer än en, där träden är gula och man får miljöer som de här. Man får passa på då och det är ju alldeles underbara färger.
Nja, om det är fina bilder du är ute efter så är det nog mig du ska ha ;) Nejdå, kameran är riktigt trevlig och än så länge så har jag inte stött på några större problem med den EVF (Electronic ViewFinder) som används.
Har lagt till ytterligare några bilder, som dock inte har någon direkt höstanknytning.
Dimman lättar. Idag skulle jag gärna vilja ha 49 som skrivbordbild för att kanske komma fram till att jag har gjort mig förtjänt av 69.
Hoppar gärna över 30 och tar in 58 istället.
Kan jag få ha dom på mitt skrivbord idag?