webForumDet fria alternativet

Olympus Camedia C300Z

Fotografering

9 svar · 278 visningar · startad av Elite

Medlem sedan sep. 200248 inlägg
Frågan#1

Tja!

Beställde en C300Z igår. Det jag undrar över är om nån har en sådan kamera så man kan få se lite bilder eller kommentarer etc. Har inte hittat nån som har en sån kamera, många överväger att köpa men det verkar alltid bli Ixux lr liknande :) Den verkar aldrig heller ha blivit Bäst i test eller liknande, har jag beställt fel eller är den bra? Kan ju säga att jag inte hade råd till dyrare så är den bra i den prisklassen?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Såvitt jag kan se så är den ganska snarlik den jag har (C200Z) och den är jag helnöjd med iaf. Den som du har beställt har högre upplösning och det är ju bara till fördel. Du kommer nog att bli nöjd med den.

Välkommen till webForum förresten!

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

bildexempel

SirPeter: Jo hoppas det iaf, och tackar :)

Wiberg: Jo har sett dom, verkar la hyffsat? Har aldrig haft kamera innan så jag har inte mycket att jämnföra med.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Säg vad du ska använda kameran till först, så väntar jag med mina påhopp på bildkvalitén (som jag för övrigt tycker suger).

Pace: NEJ! Säg inte så :) Utgår du från bilerna på cyberphoto.se? Isåfall duger den för mig, eller har du sett andra bilder? När jag köpte kamera ville jag ha en "partykamera" som slank med överallt, och det stod att den var tillräckligt kompakt för en ficka. Och så ville jag ha en kamera som tog hyffsat bra bilder. Den skulle även kosta under 4000:-

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Elite: Okej, då duger den ju mer än väl!

Att jag sedan är extremt petig när det gäller bilden är en annan sak och är ingenting som de flesta bruka bry sig om eller ö.h.t. se skillnad på. ;)

Pace: Okej :) Jo den var ju mer tänkt att vara med lite överallt och kunna dokumentera utan överdriven kvalitè så jag hoppas att den duger. Det enda är att den inte verkar överdrivet liten och lite plastig menmen :)

Medlem sedan juli 200223 inlägg

Var och tittade på en sådan på onoff och det jag kan säga om den är att den inte är speciellt fickvänlig om du inte skulle vara en hiphoppare då, så den föll bort i mina köpatankar.

Stefan: Mmm funderade också på om jag köpt en för stor kamera, ville ju ha så liten som möjligt, men det verkade vara den bästa till den storleken, var ju nån annan på väg med 3MP och liten men orkade fan inte vänta :)

913 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
716 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
182 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
726 ms — ändringar (db)