Motivet är min lilla by på avstånd. Säg vad ni tycker...
http://www.crosswinds.net/~jamppi/IMM019.JPG
(den borde synas nu, om den fortfarande är för liten, kontakta kundtjäns)
19 svar · 471 visningar · startad av Jamppi
Motivet är min lilla by på avstånd. Säg vad ni tycker...
http://www.crosswinds.net/~jamppi/IMM019.JPG
(den borde synas nu, om den fortfarande är för liten, kontakta kundtjäns)
bilden också :e
Nog för att jag har hört att norrländska byar kan vara små men detta är väl ändå rekord. ;)
*mutter*
Inga fler påhopp på norrland tack.
Jamppi, du glömde bilden så kanske du kan redigera ditt inlägg eller skriva ett nytt med bilden i?
SirPeter - > :e
Jag tycker den ser fin ut. Klar och så.
Kanske om du hade tagit ett steg åt vänster och två rakt fram att den hade blivit ännu bättre, men vad vet jag?;-)
Den passar in i miljön s.a.s
Älskar rena och fina bilder med inte alltför mycket detaljer §jr
En bild som ger stora möjligheter till tolkning :e
Jamppi > Testa att bifoga filen till inlägget istället. :)
Pace > Gjorde det först, men den var för tydligen för stor...
Alla > För att se den måste ni klippa och klistra adressen, ty jag laddade upp bilden på crosswinds och då blir allting fel...
Jag ser bara en liten ruta där det står crosswinds på, trots att jag klipper och klistrar. Om crosswinds krånglar, så kan du förslagsvis ladda upp bilden till din mapp här på wF?
Var är festen??!! :birp
Nämen, nämen, nämen... Oooojj, hihi, jag har en egen mapp...
Men, då ändrar det ju allting, nu får ni två bilder istället för en.
Säg vad ni tycker....
19-bilden är oskarp och ljussvag och bara det gör att jag inte tycker om den. Den ser grötig ut. Men den hade nog kunnat vara cool, i och med alla ljusstrålarna igenom molnen.
38-bilden stämmer verkligen färgerna? Det är samma problem här som i 19-bilden. Oskarp, ljussvag och som på något sätt gör bilden grötig.
Vad använder du för kamera osv?
Men om vi skall prata komposition så tycker jag 19bilden är bäst, men 38bilden ser ut som ett "jag-tar-det-här-kortet-för-att-visa-mitt-hus-för-mina-släktingar"-kort :D
Men berätta gärna dina tankar om dina bilder också.
Det ser ut som om "38-bilden" är tagen under ett kärnvapenprov. :l
Jag tycker 38-bilden var riktigt häftig! Påminner om ett spökhus av något slag, tack vare det hårda direkta ljuset och den sunkiga färgen! :D
Detta är faktsikt första gången jag framkallat en färgfilm, så färgerna blev inte de bästa, det är jag medveten om.
Fast på huset blev det, tycker jag i alla fall, en positiv effekt då fick jag som Pace sa den där spökhus-effekten. (vilket det är, om man tror på spöken)
19-bilden, när tagen, var tanken att få just de häftiga ljusstrålarna som kommer ned genom molnen. Fast det blev ju som sagt annars väldigt ljussvagt, kanske hade jag kunnat framkalla det bättre. Man lär så länge man lever, snart ska jag framkalla nästa rulle.
Kamera? Nikon F65, kommer inte ihåg objektivets namn, men det är i alla fall en 28-80mm... Kan skriva mer noggrant när jag kommer hem och kan titta på kameran....