Hej!
Jag har en Nicon Coolpix 990.
När man laddar över bilder till datorn så följer det med en fil som heter "info.txt" som innehåller information om de tagna bilderna.
Men! Denna fil finns inte längre. :(
Jag har lusläst manualen men jag kan inte hitta nåt om att denna fil skulle gå att "stänga av" eller liknande.
Är det någon som vet hur jag gör för att få tillbaka filen?
Jag använder egengjorde blanketter där jag fyller i allt från brännvidd till filter m.m. Det lär man sig dessutom mer på än att titta på en fil och säga "jaså, var det så jag gjorde". Jag säger inte att du gör det Web-Tor, det är bara ett litet tips. ;)
Men det är ju enklare om denna info skapas automatiskt.
Det är inte alltid man har lust att bära med sig en blankett som ska måste fyllas i så fort man tar ett kort. ;)
Jo! :p
Nej, ärligt talat så är det ett rent helvete i många fall. Men eftersom jag fotar på video så har man med sig så mycket prylar att det ändå krävs en bil för allt, och då spelar inte ett papper mer eller mindre någon större roll.
Om man INTE använder NikonView så ska info.txt-filen finnas tillgänglig även om man använder usb-kabel kopplad till kameran (då ska den mounta upp som en ny drive).
Snabbaste sättet att föra över bilder dock är en kortläsare (antingen via PCMCIA-kort i bärbar dator) eller kortläsare som kör visa USB:n istället för att koppla kabel direkt från kameran. Inget slöseri med batterier heller för kamerna.
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25