Härligt! Jag älskar macrobilder. Har du fler mästerverk? :D
Ibland kan livet tyckas gå i snigelfart, i alla fall för den här lilla gynnaren.

Fotograferad med en Nikon Coolpix 995
11 svar · 412 visningar · startad av CyberPet
Ibland kan livet tyckas gå i snigelfart, i alla fall för den här lilla gynnaren.

Fotograferad med en Nikon Coolpix 995
Härligt! Jag älskar macrobilder. Har du fler mästerverk? :D
Din kameran har ännu en gång vunnit första pris CyberPet!
Väldigt klara färger tycker jag!
Fin :)
En liten fråga bara; är inte så jättehaj på uttycken i fotografering (att jag sedan vill köpa en dyr kamera är en annan sak, man kan ju lära sig! ;) och undrar just nu vad macrobilder är?
Det är hur bilden är fokuserad. Snigeln är i perfekt skärpa medan bakgrunden är suddig.
Så det var inte svårare än så? Det är ju favoritsysselsättningen när man leker med kameran ju, visste bara inte att det heter macrobilder. :) Har ett exempel på min sida, en bild på en Ipaq. Kolla länken nedan.
Känns som att det är en djungel med saker att lära sig. Därför tänker jag köpa en med finesser, så man kan lära sig.
Macrobilder är väl egentligen när man fotograferar nära ett objekt... dvs närgränsen på min kamera är 2 cm så jag kan komma väldigt nära små saker och ta bilder på dem. I detta fall så var jag nog inte 2 cm ifrån men kanske 5 cm då det var lite snårigt att komma närmare. Snigeln är väl ungefär 2 cm i naturlig storlek.
Kul att ni gillar bilden! Det enda jag gjort åt den var att förminska den och lägga på lite skärpa pga förminskningen. :)
Jo det är sant CyberPet att det är en närbild som ska göras för att det ska vara en macrobild men bakgrunden skall också bli suddig ;)
Jag tycker din bild är snuskigt bra
Hehehe.... den enda gång jag tar "äckligt" och "snuskigt" som en komplimang med tanke på objektet framför linsen. :e
Skitfin bild! :)
Macro är precis som Petra säger att man kan ta bilder väldigt nära! Det är alltså inget med skärpedjupet på bilden!