webForumDet fria alternativet

Digitalkameror!

Fotografering

8 svar · 675 visningar · startad av d@le

Medlem sedan juni 2001329 inlägg
Frågan#1

Tjenare,

är så här att jag fått ett erbjudande om att köpa två begagnade digitalkameror och nu så skulle jag vilja veta lite om dom, är de bra och framför allt. Hur mycket är de värda å betala för?

Olympus C 1400L, har jag än så länge fått fram information om att den är väldigt bra och att dess nypris ligger på 12.000:- allt från en artikel i Mikrodatorns testcenter.

Och så är det, Kodak DX 3215,

Som sagt, någon som vet någonting om dessa och vad de kan vara värt att bjuda på dom som begagnade?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Du hittar säkert något intressant om dom här, http://www.cyberphoto.se/

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag flyttar tråden till forumet Foto & Film, där får du garanterat mer svar. ;)

tack för adressen, hittade en del "fakta" om kamerorna men det jag skulle behöva hjälp med vore också vad de kan vara värt att ge för dom?

SirPeter, tyckte ändå att jag kollade igenom vilket jag skulle lägga i det först :r , men tack iaf :p

ingen som vet någonting?

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Priser är svårt att säga då det kommer nya modeller nästan varje kvartal nuförtiden och priserna sjunker rätt rejält. Nu kommer en ny Olypus på 3 megapixel som går på kring 3-4.000 som verkar jättebra så att köpa en gammal Olympus nu kan kanske vara dumt... eller så pruta rejält.

Kolla begagnatmarknaden på både https://www.cyberphoto.se och på https://www.scandinavianphoto.se kanske hittar du liknande kameror och ser vad den kan vara värd.

Ok, tack, hittade tyvärr inga begagnat priser på de här två digitalkamerorna. Anledningen till att jag frågar är att de här två ska säljas på en auktion som jag tänkt besöka. Och jag har länge varit på jakt efter en kamera, men eftersom jag inte har så mycket pengar, så tänkte jag att det vore ett bra tillfälle att kanske försöka skaffa sig en.

Medlem sedan maj 2001216 inlägg

Njah

Jag har tittat runt lite och tyvärr så tror jag inte att dom är värda så mycket pengar. Är dom dessutom begagnade så MAX 1000:- per kamera och det är absolut max. Om jag har fattat rätt så har inte Olympusen USB-anslutning vilket är standard sedan ett par år tillbaka och en upplösning på 1.4 MPix är minst sagt ett dåligt köp.

Kodaks kamera DX3215 är inte heller det någonting att egentligen satsa på. Mitt råd är att du tar och tittar på Olympus nya modeller t.ex C-330Z (släpps nu under sommaren) som har 3 Megapixel och är mycket mindre och smidigare än kamerorna du frågade efter och kostar bara 4000:- när den kommer. Förmodligen denna som CyberPet menade..

Mvh A

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

archie skrev:

Mitt råd är att du tar och tittar på Olympus nya modeller t.ex C-330Z (släpps nu under sommaren)...

Är det verkligen modell 330Z som kommer och inte 300Z?? (jag hittar ingen 330)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)