webForumDet fria alternativet

Hur man får ungar att stå still...

Fotografering

11 svar · 426 visningar · startad av CyberPet

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg
Frågan#1

... har jag inte kommit på ännu. Däremot så kan man ju försöka panorera när de springer omkring så att förhoppningsvis nåt blir skarpt... som ett glatt ansikte tillexempel.

Denna lilla parvel heter Emil och är en kompis lille son. Fadern är i Panama just nu och jobbar, så han längtar hem till sin lilla familj rätt ordentligt och bad mig ta några bilder på sonen och blivande frun så att han får se dem lite ändå. Jag tror han blev rätt nöjd.

OK, lite familjealbumsaktigt blev det, men det är ju inte min unge så jag kan ju skylla på det. :e

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Fin bild!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Hur man får ungar att stå still...
... har jag inte kommit på ännu. Däremot så kan man ju försöka panorera när de springer omkring så att förhoppningsvis nåt blir skarpt... som ett glatt ansikte tillexempel.

1. Lägg lite godis på det stället du vill fota.
2. Ropa på ungen och säg att det finns godis.
3. Ungen kommer inspringandes för kung och fosterland.
4. När ungen äter som bäst drar du fram plåtmanicken och plåtar (förutsatt att denne sitter i rätt position).

Borde i alla fall funka! :e

Pace, det finns en lucka i resonemanget, för barnet springer ju....

4. Barnet springer, norpar godiset och sen springer vidare.

Been there, done that, have the t-shirt. :e

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Ja, men du får ju limma fast godiset på golvet eller nåt sånt så att de får jobba lite! :e ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Limma fast ungarna istället. §jr :e

Jag har en känsla av att Emils mamma inte skulle tycka om mig så särskilt mycket om jag limmade fast hennes son i betongfundamentet. Fast kommunen kanske skulle bli glad över en livs levande staty i parken? :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Jag har en känsla av att Emils mamma inte skulle tycka om mig så särskilt mycket om jag limmade fast hennes son i betongfundamentet.

Jaha, då var inte mitt förslag något att tänka på (var något med "spik o hammar") §e ;) :e

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Helt underbar bild! Du har verkligen lyckats få skärpan att hamna precis rätt. Ungar skall inte sitta still...dom skall springa runt och leka det är då bilderna blir som bäst (de få tillfällen man får till skräpan vill säga).

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Jag har läst nånstans, förmodligen på nån skämtsida:

Vad konstiga vuxna är. först lär dom en att gå och att prata. Sen ska man sitta still å vara tyst.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Mycket fin bild :)

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

mkt fin bild.

tycker det är en otroligt tuff mössa, finns den i större storlekar :e

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)