Som sagt, nu skrotar jag min C-1 efter fyra månader, men det har verkligen varit en god bekantskap. Vill ha något bättre - gärna en högklasskamera och bestämde mig återigen för Olympus som både är urbra och "affordable".
Har därför bestämt mig för den här lilla godingen: (länk)
Nu undrar jag om kameraeliten här har några särskilda invändningar mot mitt val?
Angående slutaren så undrar jag om 1/800 s. räcker bra i alla situationer (t ex om man vill ha en knivskarp bild på något som rör sig)?
1/10 000 s. borde väl annars räcka till allt?
Sen en fråga om närgränsen, 20 cm låter inte sådär jätte-respektingivande, eller tycker ni det är tillräckligt?
Så nu kan vi förvänta oss fler foton från webForums mest aktive fotograf (?). 1/800 räcker nog ganska långt även om det är rörselse i motiven. 1/10 000 räcker absolut till :e
Känns som om 20cm är godtagbart också, inget att fundera över heller. Snart gör jag dig sällskap i Olympusligan när min E-10 kommer på Fredag. Du tycks göra ett bra uppköp iallafall, förbannat fint pris på den dessutom. :)
------------------
"Spent some quality time with the demon of mine" -In Flames - Square Nothing
Givetvis, jag kommer att fullkomligt överösa er med bilder! ;)
Det är rätt, TILLSAMMANS kan vi få världen att inse att OLYMPUS är Gud - halleluja! Öh, hrm, ursäkta, jag blev kanske lite väl entusiastisk där ett tag.
Ska bli kul att se bilder från dig när din E-10 kommer! :)