Hade inget att göra i skolan idag (medieprogrammet vet ni) så jag gick ut i sommarvädret och tog två bilder. Vad tycker ni?? (Strax därefter började det regna).
------------------ Daniel Mott
Ibland har jag t.o.m. sett grisar som rymt med slaktgubbar springande efter! :e
Usch ja, det är inte alls trevligt där... Särskilt inte när det luktar diarré i en timme eller när stinkande djurtransport-lastbilar kör förbi busshållplatsen... Huärk...
Och jaaa, jag såg dig med... Var inte helt säker på att det var du men nu vet jag ju det... :)
Bilderna säger mig inget direkt. I första bilden hade det varit bättre om du fått med bilarna i förgrunden. Nu är taken avklippta och det är bara ett kort som är ivägslängt. Ingen tanke bakom bilden alls. Vad vill du säga med den osv? Perspektivet är fel i bilden också, både hus och gatan lutar åt alla håll. Kanske hade bilden blivit bättre om du backat upp lite eller gått ner på knä.
Andra bilden är bara nåt grönt. Precis som elfwing säger hade det blivit mer spännande om du gått ner på knä och tagit bilden från ett grodperspektiv.
Nu var jag hård, jag vet. Men bilderna känns inte som de är tagna med någon tanke utan bara ivägslängda. Prova att nästa gång tänka lite på komposition och vad du vill eller inte vill ha med i bilden.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Det var faktiskt aldrig någon tanke bakom bilderna, jag hade som sagt inget att göra och gick ut och tog några bilder på måfå... Var väl bara ute i tre minuter, så där är varken tanke eller komposition bakom bilderna... ;)
Fast jag måste prova att ta en bild i grodperspektiv/från sidan på den där busken eller nåt annat... Kan ju bli spännande...
Tack för kritiken CyberPet och ni andra! :)
Kritik är bra när den är konstruktiv och leder någon vart. Att bara säga "intetsägande bilder" till mott hade varit elakt. Han vet ju själv att han inte la ner någon energi på bilderna. Nästa gång mott har 3 minuter över så kommer han ju att prova ett annat perspektiv eller komposition. :)
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Vart är den första bilden tagen exakt? Tänkte kolla på Läntmäteriets flygkartor och se om jag hittar skorstenen... :) (Vart är den andra bilden tagen tänkte kolla på Lantmäteriets flygkartor och se... nej...) ;)
Bilderna var fina fisken iallafall!
------------------
640 kilobyte borde räcka för vem som helst. Bill Gates 1981