webForumDet fria alternativet

Digitala Kameror(?)

Fotografering

22 svar · 591 visningar · startad av Simpa

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg
Frågan#1

Hej :)
På inrådan av CF att inte sno andras trådar så postar jag denna :)

Jag är en helt nybörjare på det här med fotografering, (nästan) mycket för att jag inte haft råd att framkalla alla foton :)

men nu så tänkte jag slå till på en digital kamera eller vad det heter så slipper jag framkallnings kostnaderna ;)

Nej, men jag har väl tänkt att använda den mycket för webben, tex bakgrunder medmera, samt att ta lite kort på kompisar medmera, det behöver inte vara nån rejäl grej men, njaa nån som har några tips?

Gärna någon som kan lagra rätt många foton, och desto billigare desto bättre.

mvh.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Kolla min första tråd "digital djungel" om urval.
Jag fick mycket hjälp till att förkorta listan på möjliga märken där.

Vet du vilket pris du kan betala så kan du söka på ex.vis pricerunner och sedan jämföra de olika kameramärken du har bestämt dig för.

sen skall du nog lyssna på någon som har lite mer erfarenhet av detta än vad jag har. :)

fast ingen med så mycket erfarenhet som elwing kanske :q

lycka till!

------------------
/ Ingrid

[Redigerat av Ingrid den 20 feb 2001]

[Redigerat av Ingrid den 20 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Mitt tips ...
Satsa på en kamera som kostar minst 20.000:- allt annat e bara skräp ... ;) :e
*väntar på min nya*

------------------
En "smilis" säger mer än 27 ord!!!

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

elfwing, men kommer du att ta bra bilder med den då? :e

Simpa, följ Ingrids råd och sen kolla gärna på denna sajt, de säljer kameror väldigt billigt:
http://www.digicom.nu/fotoshop/

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Usch va dyrt 10.000/15.000
tror jag lägger ner den här iden :)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg