Sjukt att en liten manickel för 10:- plus frakt kan vara så häftig och ge så bra bildkvalité.
Nog för att dollarn har sjunkit i värde på sistone, men 10 USD brukar anses ligga närmare 100 kr än 10 kr. :)
60 svar · 9 323 visningar · startad av sgtpepper · sida 2 av 4
Jag vet inte om det diskuterats här tidigare, men här kommer ett litet tips för den som billigt vill spela in rörlig film med pyttesmå kameror. Jag har nyss upptäckt fenomenet med alla de otroligt små och otroligt billiga kameror som spelar in film i 30fps på micro-sd-kort som säljs på Ebay och som kallas för 808-kameror. Efter att ha beställt en, betalat i runda slängar 10 USD inklusive frakt oc
Läs frågan i sin helhet →Sjukt att en liten manickel för 10:- plus frakt kan vara så häftig och ge så bra bildkvalité.
Nog för att dollarn har sjunkit i värde på sistone, men 10 USD brukar anses ligga närmare 100 kr än 10 kr. :)
Jo, fast 10 USD är inklusive frakt, alltså totalpriset. @nders skrev ju 10 kr + frakt :).
Oavsett så är det sjukt billigt och det är ju ett tecken dels på hur snabbt tekniken utvecklas och hur priserna rasar, men kanske särskilt ett tecken på Kinas aktiva politik att hålla yuanen nere för att främja export, något som andra länder inte gillar och i vissa fall försöker efterlikna med olika ekonomiska åtgärder för att droppa sin valuta.
Ja, det är antagligen en typ #6 eller #8-kamera om man ser på specifikationen (720x480 video och 1280x1024 foto) och jämför med den här jämförelsetabellen och det verkar vara de bästa man för tillfället kan köpa.
I beskrivningen står det:
Photo JPEG Format 1280 x 960 pixels
Verkar vara en #2?
Wow, kunde ju bara inte låta bli att beställa två stycken! Tror jag spinner vidare på Web-Tors idé och tejpar fast den på målvaktshjälmen (innebandy).
Jag har beställt två olika:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220576589259&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Verkar vara #3.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130435586233&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Osäker på vilken version.
Jag köpte denna från linjiechong, det var en typ #8-kamera.
Så, nu har jag beställt en också, för hela $7.99. =)
Tänk å ha en sån på sig i ögonhöjd en utekväll ..
Det blev två stycken direkt! :D
Jag tror de behöver mer ljus än vad som oftast finns på en normal utekväll, tyvärr. :)
Jag tror de behöver mer ljus än vad som oftast finns på en normal utekväll, tyvärr. :)
Två diodlamor som lyse då med alltså .. störd film det kan bli!
Jag fick hem en av kamerorna idag (är hemma med host-sjukan) och var tvungen att testa den direkt.
Har ju aldrig filmat, editerat eller lagt upp en film på YouTube tidigare så jag har säkert gjort tusen fel men en film blev det i alla fall:
En kortfilm om sushi
Kameran behöver mycket ljus och stillhet har jag märkt.
Har ju aldrig filmat, editerat eller lagt upp en film på YouTube tidigare så jag har säkert gjort tusen fel
Kameran behöver mycket ljus och stillhet har jag märkt.
Du (eller youtube) har komprimerat filmen väldigt hårt, för visst får du mycket bättre kvalitet än vad som syns på filmen?
Laddade du upp råfilmen direkt från kameran så kanske det är därför, den är ju väldigt stor i jämförelse med om man kodar om den till Xvid och kanske så kollar youtube på filstorleken och komprimerar utifrån den?
Testa Avidemux, det är ett riktigt enkelt och bra program för att manipulera, klippa och koda film.
Jag fick hem två kameror av typ #6 idag och den ena av dom som jag testat verkar ge riktigt bra filmkvalitet, bättre än den #8 jag fick tidigare. Jag beställde från den här säljaren.
Jag sitter på kontoret nu, så jag har inte kunnat leka allt för mycket med den, men jag kommer med en utförligare rapport i kväll med lite filmexempel.
Jag vill också ha mina kameror!
Jag har tänkt beställa en (eller två) så era omdömen är guld värda. :)
Varför inte göra en samlad beställning då?
Frakten är ju större kostnad än priset.
Lasp beställer härmed 4 st till den som messar mig först. Då blir det billigare för dig.
Lasp beställer härmed 4 st till den som messar mig först. Då blir det billigare för dig.
Nja, frakten är per enhet, oavsett om de skickas i samma paket. Varför de har en sån prissättning - otroligt lågt pris och högre fraktavgift - är nog främst ett sätt att slippa betala så stor avgift till eBay.
Så det är ingen mening att samköpa, eftersom varje enhet alltid kommer kosta runt 7-10 USD oavsett. Och tycker man att det är så dyrt att man vill krångla med sambeställning så bör man nog sluta leka med kameror och ge sig ut och hitta ett extrajobb :).
Du (eller youtube) har komprimerat filmen väldigt hårt, för visst får du mycket bättre kvalitet än vad som syns på filmen?
Absolut! Det är mycket bättre kvalitet på filmen direkt ur kameran men på Yoytube stod det att filmen fick vara max 2 MB och då exporterade jag den som 2 MB från Movie Maker och då blev det inte bättre kvalitet. Jag får testa Avidemux.
Min första kamera är förresten en #3 eller #6 eftersom man ändrar datum via "tag.txt" men en #8 om man ser till hur datumet ser ut i filmen.
Det är inte säkert att du får det billigare bara för att du beställer fler. Många säljare lägger upp varan för $1 men tar $10 för frakten fast än det egentligen är tvärtom (då hamnar varan högre upp i resultatlistan om man bara söker på pris). Dessutom blir det troligtvis dyrare om du sedan skall skicka kameran vidare med Posten i Sverige.
Att frakten är hög och priset är lågt kan också bero på att de slipper så många återbetalningar. Ingen som bryr sig om att skicka tillbaka varan för $1-2 om det kostar $6 i frakt. köparen får stå för frakten.
Där ser man hur fel man kan ha. Jag trodde att frakt var något som gjorde att man kunde samla flera beställningar!
Jag ber isåfall om ursäkt för mitt infama inlägg och trots det tänker jag inte se mig om för ett extrajobb som sgtpepper föreslår.
Synd, är jättenyfiken.
Vet inte om det är ett nytt fenomen eller om det bara gäller för de här produkterna. På vissa varor/säljare går det utmärkt att göra storköp och få billigare frakt,