Vill nu inför höstrusket påminna om att det kan vara värt att vårda tingen! :OO
Detta var en bild som blev räddad, se annan tråd. Rädda undan bilder inför rusket säger Lasp :birp
Grattis idag till han som hjälpte mig. Vem? Syns inte avartaren i rutan ?
Jag har dock svårt att få till färgerna bra på de jag publicerar i blogg och här. Ser alldeles kalas ut när jag kör dem i PS/Bridge men så fort de landar i en webbläsare så blir färgerna alldeles grådassiga och tråkiga. Så även i andra bilden av dessa tre. Får ta och läsa mig till det där tror jag bestämt.
Hur som haver, en grym fjälltur var det och det kommer troligtvis fler bilder därifrån i veckan.
RED: Och jag mitt blindstyre petade dit fel datum dessutom, 31:e var det ju. :r :e
FK Dala och en Actionweekend blev min underbara helg!
Fick på förmiddagen kika på luftballongshoppning innan det var dags för sunsethopp för min egen del! :birp
Jag kör vidare med några bilder från fjällvandringen i lördags. Vandringen börjar här, kl 09:23.
1. Vad har vi egentligen framför oss? Jo, 600 höjdmeter bland annat.
2. Dimman låg förhållandevis tät på låg höjd.
3. Försök till makro, utan makroglugg.
4. Ottsjöfjället reser sig ur dimman.
5. Vandringen fortsätter genom snåriga stigar.
1. Ottsjöfjället reser sig ur dimman, klockan är 10:37.
2. Sylarna nås av förmiddagssolen.
3. Helags och dess mäktiga brant.
4. Anton tar en snabbpaus...
5. ...innan det bär av mot toppen. Klockan är 11:15.
På senaste fotorundan sprang jag på en som skulle ta upp båten eller nåt såg först idag att jag hade hans båt på två olika foton, samma dag :) lite mysigt sådär, får en att längta tills vintern är över.
Riktigt fina fjällbilder, Dryden! Själv hatar jag snö, men jag ser det gärna på bild. :)
Du ska nog inte vara rädd för att rycka lite mer i kontrasterna. Din första bild över fjälltoppen med skog är riktigt vacker men färgerna känns lite för mättade och trista. Lite direkt-ur-kameran-känsla. Mer kontrast och ökad färgmättnad skulle nog göra susen. :bire
Noterar tipsen. (y)
Jag tycker det är svårt emellanåt att få till bra färgkänslor i bilderna. Jag ska klura på något medan jag drar iväg och tränar nu, återkommer senare. :)
Idag testade jag mitt paraply första gången, skulle fota en present innan jag ger bort den :) funkade bra även fast jag inte har ett riktigt fäste, buntband runt lampfoten bara (y)