RRifflesMedlem sedan juni 2000974 inlägg Beskärning, ökad konstrast, kopierade bilden och spegelvände den. Ökade skärpan. Tog bort lite skugga i vägen. Lade till text omformade den och lade på lite brus, tog bort lite överflöd på texten samt lade till lite torkar blod, som hade målats dit, omformats, suddning, smetning och tonats. Lade till pratbubblor och text, klart!
Inte så seriöst kanske, men lite (svart) humor!
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägghehe, kul bidrag här, börjar bli allvar nu :)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggEfter att jag hade vaknat upp vid 16-tiden på söndagen så stapplade jag mig ur diket och sopade bort pizzaresterna från kragen. Plötsligt insåg jag var jag befann mig när självaste Dennis Hopper kom körandes på sin helveteshoj rakt mot mig.
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Snöstorm och natt. (Jag fyllde bilden med vitt resp. svart (även lättare beskärning är gjord (Jmf. original))).
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg colione: Jag gillar nog snöbilden bäst.
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inläggtog nog minst en timme att göra.... :)
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inläggHär är ett bättre exempel på vad jag menar med avancerad photoshop.
Bild 1 är original, en totalt misslyckad parisbild, fel ljusmätning fel exponering, plåtad i jpeg.
Bild 2; efter en mangling i photoshop tål den publiceras... :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggSnyggt Lasse! Vet inte vilken jag föredrar av de där två ovan, bra båda två :) första är kanske lite fräckare iofs.
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inlägg
Lasse H skrev:
Här är ett bättre exempel på vad jag menar med avancerad photoshop.
Bild 1 är original, en totalt misslyckad parisbild, fel ljusmätning fel exponering, plåtad i jpeg.
Bild 2; efter en mangling i photoshop tål den publiceras... :)
:o
Den bilden hade jag kastat, även om den var tagen i raw-format... Jädrar vad man kan göra i Photoshop, bara man kan! :OO :e
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggJa. Photoshop är riktigt riktigt bra, och KUL! Tycker jag iaf, jag vet många som inte gillar att efterbehandla bilderna, de brukar också sällan bli nöjda med bilderna när de kommer direkt från digitalkameran, jag tycker det känns som digitalbilder kräver lite efterbehandling, till skillnad från analoga.
https://www.moderskeppet.se
Men jodå! Det här var väldigt givande tråd tycker jag. Om någon får lust så skapa gärna en till... tråd/foto
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Danny skrev:
Snyggt Lasse! Vet inte vilken jag föredrar av de där två ovan, bra båda två :) första är kanske lite fräckare iofs.
Tackar!
Poteta skrev:
:o
Den bilden hade jag kastat, även om den var tagen i raw-format... Jädrar vad man kan göra i Photoshop, bara man kan! :OO :e
Bara ett exempel, ska vara en bra unik bild man lägger ner så mycket jobb på att rädda, annars vill jag nog ha bättre resultat direkt ur kameran.
Danny skrev:
Ja. Photoshop är riktigt riktigt bra, och KUL!
Jepp, håller med till fullo, finns inget spel eller något som är roligare än Ps.