webForumDet fria alternativet

Updatera firmware

Fotografering

3 svar · 404 visningar · startad av Han-Solo

Medlem sedan jan. 2001290 inlägg
Frågan#1

Tjena!

Inpirerad av sico:s tråd här tidigare så började jag leta efter uppdateringar till min kamera, i första hand efter programvaror. Men så upptäcker jag att det kommit ny firmware. Aktuell version på min 400D är 1.0.5 och det finns 1.1.1 att köra in.

Blev grymt sugen att köra in den... men så drar jag mig till minnes... hur jag i början av 2000-talet sabbade en dators bios vid en biosuppdatering. Då jag är bra mycket händigare på datorer så kunde jag lösa problemet den gången.

Men för att ljuta lite mod i kroppen så tänkte jag höra om det är någon av Er som uppdaterat just nämnda firmware, hur det gick och om det var värt det?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Lite sent svarat kanske.. Men jag körde in den när jag hade min 400D och det fungerade klockrent. Jag följde den instruktion som medföljer.

Kommer inte ihåg vad som var ändrat.

Medlem sedan jan. 2001290 inlägg

Tog mig tid att läsa och så vitt jag kan förstå så är det främst kineser och polacker som bör uppdatera för att få ordning på sina menyer samt dem som har vissa av de nyare objektiven t.ex. 55-250 IS.

Jag har ingetdera... dvs då skiter jag i det :D det är enklast så... sen får vi ett barn till på nån vecka... vore ILLA om jag pajade kameran med en onödig uppdatering ... eller hur :P

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Bra inställning!!
Lycka till med tillökningen. Vi har två-tre veckor kvar.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)