webForumDet fria alternativet

Sony a700 beställd

Fotografering

4 svar · 759 visningar · startad av Lasse H

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Frågan#1

Yes, min gamla Konica Minolta D5D sjunger på sista versen med 36 000 exponeringar och numera glapp display (som fungerar bara man trycker hårt på den med bägge tummarna)

Så jag var ju tvungen att beställa denna

http://www.letsgodigital.org/se/16660/sony-a700-alpha/

Lite fakta om kameran

Hemligheten bakom Sonys prestandalyft med nya Sony A700 är den helt nya Exmor CMOS-sensorn på 12.24 megapixlar. Den arbetar med en nyutvecklad bildhanteringteknik och äkta A/D-konvertering, vilket ger både hög hastighet och högsta bildkvalitet.

Antiskak-funktionen ger en korrektion motsvarande mellan 2,5 till 4 exponeringssteg

Med 11 fokuspunkter och lika många linjer, så ger den nya centrumvägda dubbelkorssensorn väsentligt förbättrade autofokusprestanda i skiftande ljus- och bildförhållanden.

Kamerans nya 3-tums LCD-skärm har fotokvalitet så att det är lätt att snabbt kolla och utvärdera tagna bilder. Skärmens storlek och upplösning på 921 000 punkter - som är den högsta någonsin på en digital systemkamera

Vädertåliga silikonförseglingar skyddar knappar och kortläsarna mot damm och fukt. Kamerans proffskänsla understryks också av det diskreta slutarljudet och den kraftfulla AF-motorn som reducerar ljud och vibrationer vid fokusinställningen. Den nya högpresterande slutaren är konstruerad för att klara drygt 100 000 exponeringar. Den kortaste slutartiden är 1/8000 sek (1/250 sek för blixtsynk och 1/200 sek med Super SteadyShot) för att frysa snabba rörelser.

Sonys A700 har en inbyggd HDMI-anslutning, som gör att det går att titta på bilderna direkt på en HD-klar TV med HDMI. Bildvisningen stödjer ”PhotoTV HD”, vilket innebär att den är optimerad för att ge bästa färg- och detaljåtergivning på tv-skärmen. Bildvisningarna styrs med den medföljande fjärrkontrollen, som också kan användas för att styra kameran.

Med Remote Camera Control kan kameran styras via USB-porten från en ansluten pc- eller Mac-dator. Såväl slutare, bländare, fokus och andra inställningar kan fjärrstyras. Bildfiler kan också lagras direkt på en dators hårddisk genom att gå förbi kamerans minneskort.

Nu är det bra att vänta på att den kommer nästa vecka....

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Det såg ju riktigt bra ut! Jag ser fram emot fler härliga kontrastrika, skarpa stadsbilder. (y)

Poteta skrev:

Det såg ju riktigt bra ut! Jag ser fram emot fler härliga kontrastrika, skarpa stadsbilder. (y)

Tack!
Var nog lika bra att den gamla kameran pajade annars hade jag nog inte kommit mig för att köpa nytt.
Tvekade dock länge att köpa sonys dyraste modell men nu är det gjort.. :)

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Snajsigt!

Verkar vara en riktig höjdarkamera denna sony..... :)

Edit: Hoppsan råkade visst överskärpa bilden.

_DSC0071.jpg
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)