BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
silfver skrev:
Fint! Bra beskärning och fina diagonaler med hennes armar. Hade gärna sett en liten upplättning av skuggorna i ansiktet.
Möjligt.. :p
Lat som jag är så är den inte beskuren utan kom så ur kameran, det är enbart lite kontrast som är pålagt, en liten justering i vitbalans + osm.
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Bire skrev:
Möjligt.. :p
Lat som jag är så är den inte beskuren utan kom så ur kameran, det är enbart lite kontrast som är pålagt, en liten justering i vitbalans + osm.
Beskärningen kan väl ske i kameran också? ;)
WWibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Två skapliga bilder från ett kort besök på Öland...
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Wiberg skrev:
Två skapliga bilder från ett kort besök på Öland...
Vackert. Riktigt vackert! Bild två är kanon. I första bilden kanske du kan ljusa upp vattnet genom att framkalla två bilder i ACR? Om du kör med raw-filer.
WWibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg
silfver skrev:
Vackert. Riktigt vackert! Bild två är kanon. I första bilden kanske du kan ljusa upp vattnet genom att framkalla två bilder i ACR? Om du kör med raw-filer.
Tack! Ja, jag hade tänkt leka lite mer med den första bilden men har inte haft tid... än.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
silfver skrev:
I första bilden kanske du kan ljusa upp vattnet genom att framkalla två bilder i ACR? Om du kör med raw-filer.
Om man har en råfil. Finns det inget smidigt sätt att göra sådana operationer UTAN att gå via två "framkallade" bilder, man borde t ex kunna "framkalla" den och bibehålla tonomfånget eller något? 48-bitars TIF? :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggRegnrusk
...på vägen hem häromdagen. Knappt så torkarna orkade hålla bort regnet. Tänkte att det här skulle bli en riktigt spännande och effektfull bild, men jag vet inte om jag lyckades nå vidare med det...
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Danny: snygg bild där (regnrusk)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg När jag i torsdags plåtade Gis för Metro (nu på onsdag) så passade vi även på att ta lite nya profilbilder på henne.
Avslutar med en "behind the scenes" :)
ackaMedlem sedan jan. 2001716 inläggVar och kikade på lite uppstoppade djur förra veckan.
Tyvärr så glömde jag stativet och det var ganska skumt därinne.
Så det var ISO 1600 som gällde för att få några hyffsade kort med sig hem.
Bättre lite brus än skakoskärpa. :l
Här är några exempel på vad det blev.
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg jofawe: Det skulle inte skada om du drar upp ljusstyrkan lite på dina bilder.
acka: Snyggt ändå! Vad har du för kamera? Jag ser inget brus?! :o
Här kommer första bilden på Johan, från gårdagens modellfoto.
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Ah, tack silfver.
Sitter med tv:n och redigerar.. har glömt ställa in den.. bra då har jag något att göra ikväll med ;)
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inlägg
silfver skrev:
acka: Snyggt ändå! Vad har du för kamera?
FxIF avslöjar: Nikon D80. :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggWay Out West - Göteborg 2008 - Neil Young
Här kommer första bilderna från årets bästa festival. Huvudattraktionen Neil Young. Taget med morsans kompaktkamera så det är ju inge vidare kvalitet (man fick inte ha systemkamera där).
Kuriosa: Spelningen var underbar!! Bra variation med akustiskt och elektriskt. En 62-årig legend på bra humör som fortfarande kan rocka skiten ur de flesta.
ackaMedlem sedan jan. 2001716 inlägg
Surfaren skrev:
FxIF avslöjar: Nikon D80. :)
Precis.
En Nikon D80 har använts för att ta bilderna.
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag passade på att ta en bild på tjejerna när Annie prövade lite vinklar ovanifrån.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggWay Out West - Göteborg 2008
Fortsätter med festivalbilder här. Först lite mingel, det syns inte så bra, men det satt folk längs med hela den här långa gatan! Sedan N.E.R.D. som var omåttligt populära och fick igång hela publiken, även i ölavdelningen där vi satt stod äldre och följde med i musiken, vilket drag! Men... sedan har vi Håkan Hellström, halva slottsskogen skakade när alla hoppade med, sedan mäktig avslutning som syns här.
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Testade att få igång mina gamla konsoller ikväll..
Segat funkade inte.. men är oehört vackert att titta på, så det får stå kvar vid tvn :P
C128:an FUNKADE!
Så nu ska jag bara hitta en bandare så kan jag spela med :)
Ccarl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg
silfver skrev:
Jag passade på att ta en bild på tjejerna när Annie prövade lite vinklar ovanifrån.
Vem är tjejen till vänster? :f :P