Jag har en Nikon D80.
Har inte använt kameran på ca. ett halvår nu, men laddade batteriet i förra veckan för att jag skulle fota lite.
Upptäckte en konstig sak, trots att batteriet är fullt laddat (har suttit igång över natten) så visar kameran en stapel på batteristatus.
Vad kan det här bero på?
Tänkte att det kanske var en bugg, så jag har försökt uppdatera firmware till 1.5, men när jag ska sätta igång uppdateringen får jag meddelandet "Inte tillräckligt batteri - kan inte uppgradera firmware".
Skulle kanske gissa på att batteriet har tagit stryk och helt enkelt gått sönder eftersom jag inte använt kameran / laddat batteriet på ett tag.
Eller beror det på något annat?
Någon som upplevt samma sak?
Har du möjlighet att prova med ett annat batteri? Min gissning är att batteriet varit urladdat när du la det ifrån dig och nu har tappat all laddning och därför inte tar emot laddning nu.
Om det står bildräkning noll så har den verkligen tappat minnet totalt, men laddning 0 ska ju vara bra, det är ju på "rätt" sida skalan så att säga. Skumt.
Jag har ju en likadan, men dessvärre åker jag till Borlänge om två timmar, även om jag ska hämta en polare vid Skanstull först... ;)
du har inget batterigrepp på?
Min kan fjolla ur ibland och visa dåligt batteri trots att jag har två fullladdade i, då är det bara att skruva åt greppet lite så funkar det igen.
Jo, har varit inne på ett pirat, men dom jag hittat är på färre milliampere timmar än original batteriet, vilket innebär att det inte håller lika länge.
Men men, kan man köpa ett för 250:- ist. för 650:- så kanske det är värt att ha något sämre batteri.