webForumDet fria alternativet

Fotokreativitet?

Fotografering

17 svar · 862 visningar · startad av Zaiman

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg
Frågan#1

Undrar om det finns några som vill delta i en liten tävling. Det har funnits tidigare på wF men kanske är det dags med så många fotografer nu att damma av den? http://www.webforum.nu/showthread.php?t=147475

Se det som ett komplement till Dagens bild

Vad tror ni, vill ni vara med och köra ett tag?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag är gärna med, har den största stiltjen vad det gäller fotografering sedan jag skaffade digital systemare... Behöver all inspiration jag kan få för att gå ut och fota igen.

Poteta skrev:

Jag är gärna med, har den största stiltjen vad det gäller fotografering sedan jag skaffade digital systemare... Behöver all inspiration jag kan få för att gå ut och fota igen.

(y) :)

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Intressant idé. Låter roligt, en bra andledning att gå ut att fota ännu mer än vad man redan gör :)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Klart vi vill.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...ang kreativitet. Det går i vågor det där. Man ledsnar om man håller på med samma sak hela tiden. Variera lite. Byt miljö, åk iväg nånstans. Leta fotouppdrag, då kanske man måste fota sånt man inte tänkt sig. Gör något annorlunda. Nåt sånt :)

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Danny skrev:

...ang kreativitet. Det går i vågor det där. Man ledsnar om man håller på med samma sak hela tiden. Variera lite. Byt miljö, åk iväg nånstans. Leta fotouppdrag, då kanske man måste fota sånt man inte tänkt sig. Gör något annorlunda. Nåt sånt :)

Uppdragstema :D

"Åk 2,5 mil västerut. Stanna bilen (säkert) närmast milangivelsen möjligt, fota din vy nordvästlig riktning från biltaket."

:)

Sharkie skrev:

"Åk 2,5 mil västerut. Stanna bilen (säkert) närmast milangivelsen möjligt, fota din vy nordvästlig riktning från biltaket."

Om man inte har bil :OO
Men en kul idé..

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Sharkie skrev:

Får man använda båt?` :e

Nicrosoft skrev:

Får man använda båt?` :e

Hehe, kan bli väldigt blött här med...

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Låter kul.
Hur lång tid har vi på oss?

Kom på en annan grej jag tänkte på. Man kanske inte ska fota allt bara för sakens skull utan bara fram kameran när du hittar nåt du känner för att fota. Annars ledsnar man ju.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sharkie skrev:

Det låter genomtänkt det där. :e
Kanske vore bättre att säga "åk 2,5 mil mot mitten av landet" så slipper de som bor nära västkusten skaffa amfibiebil. ;)

Danny skrev:

Kom på en annan grej jag tänkte på. Man kanske inte ska fota allt bara för sakens skull utan bara fram kameran när du hittar nåt du känner för att fota. Annars ledsnar man ju.

Hmmm... Vad menar du nu :OO

Zaiman skrev:

Hmmm... Vad menar du nu :OO

Jag menar att kreativiten kommer inte på beställning, den kommer när den kommer, så man ska inte fota när man inte känner för :)

Danny skrev:

Jag menar att kreativiten kommer inte på beställning, den kommer när den kommer, så man ska inte fota när man inte känner för :)

Det är just det jag känner börjar bli jobbigt, kreativiteten känns väldigt långt bort. Det är ingen större fara men lite störande är det allt. Jag ska ta med kameran ut i morgon och försöka få med Allan på bild i skogen igen, kanske vaknar man till av det. :)

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

SirPeter skrev:

Det låter genomtänkt det där. :e
Kanske vore bättre att säga "åk 2,5 mil mot mitten av landet" så slipper de som bor nära västkusten skaffa amfibiebil. ;)

Ta färja och be dom stanna när man närmar sig milantalet ;)
Eller så får dom skylla sig själva om dom bor där samtidigt som dom deltar i uppdraget :birp

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

intressant idé :)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)