Var ute och plåtade i det iskalla vädret i går. Bulle och Patrik kör trial och jag ångrar mig bittert att jag inte fick med mig ett fisheye hem från Hong Kong. ;)
Jag är väl medveten om att kvalitén på många av bilderna är undermåliga, men det var ingen jätteseriös fotosession vi hade. Och nästa gång åker blixten på, den är ju superviktig. :) Det kommer bli fint i vår/sommar sen när man slipper frysa fingrarna av sig. Men jag är fortfarande intresserad av att få feedback på bilderna, positiv såväl som negativ. Konstruktiv kritik är den bästa kritiken! :)
Vilka bilder går hem bäst; i svartvitt eller färg?
Här kommer lite amatörfeedback... Hoppas det ger dig något. I övrigt är jag lita avis på dina bilder. I morgon ska jag ut och öva :bire
Första bilden:
Känns bra i färg och diagonalen i bilden gör sig.
Det jag känner spontant är att man inte ser märket på handsken
kanske har bilden blivit lite mer intressant då.
Andra bilden:
Svartvitt, tilltalar mig oftast. Bilden är ok.
Det tycker att trädgrenarna till vänster bakom stör lite. Det är ju inte alltid man
väljer omgivning.
Tredje bilden:
Klara fina färger, inget att "klanka" ned på.
Fjärde:
Hmm känns lite "grötig" svårt att sätta fingret på vad jag egentligen tycker.
Kanske lite mindre rörelse i bilden. Även om det är rörelsen som gör bilden.
Som sagt svårt att sätta fingret på det.
Femte:
Aningens vit?
Motvismässigt kanonbild.
Sjätte:
Superbra. Ser ut som om personen är på väg in i stolpen.
Sjunde:
Även här väldig vit, kanske skulle just denna bild göra sig bättre i färg.
Åttonde:
Nice..
No comments.
Nionde:
Som åttonde men, beskära den lite mer och få bort grenarna?
Tionde:
Man lipar inte på bild ;)
Kul bild. Och inget att klaga på.
Första bilden i färg är härlig tycker jag. Detaljrik och levande. Övriga bilder i S/V är bra - blir lite många när de presenteras på löpande band som här - och lyfter fram personen och lägger fokus på honom och själva händelsen. Övriga färgbilder tappar lite av dramatiken tycker jag då alla härliga färger i bakgrunden drar ögonen till sig...
Schyst, tack för kritiken! :) Överlag så gillar jag någ actionsport i svartvitt bäst eftersom man då kan koncentrera sig på det viktiga, ungefär som Coccozz skriver.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849