Har någon råkat ut för samma sak som jag!?
Minneskortet bara låste sig , så jag får inte ut bilderna. Jag har lämnat in minneskortet i flera fotoaffärer, men ingen har lyckats öppna det. Finns det någoN expert på detta som jag kan vända mig till?. Var någonstans i så fall.
eEn yrkesfotograf s berättade för mig att han var ganska övertygad om att bilderna finns kvar på minneskortet, även om info ibland meddelar något annat.
HJÄLP!!. Tacksam för svar
Med mitt Sandisk fick jag med något sådant program för att rädda just minneskort. Tidigare har jag räddat hårddiskar med t ex Undelete Workstation och... EasyRecovery Pro. Kolla här: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=889648#post889648
Jag hade samma problem för flera år sedan. Jag hade minneskortet i kameran och på en win 2000 maskin... så en dag hade jag det i en OSX maskin. Varpå alla bilder "försvann" när jag kikade på kortet i min win2000 - lösningen i det fallet var att sätta sig vid en OSX maskiin igen och plocka ut bilderna och sedan formatera kortet I KAMERAN och sen hålla sig till ett operativ/platform...
...vet inte om det över huvud taget är relevant i detta fall... men ah... hoppas det löser sig.
Tack för svar!
Jag är inte tillräckligt kunnig på datorn för att kunna fixa ev program själv, som skulle kunna öppna upp mitt minneskort. Jag behöver en adress dit jag kan skicka mitt minneskort för hjälp. Finns det någon som har ett sådant???!!
En expedit i en fotoaffär hade läst om ngn som fixade dylika ting, men han kom inte ihåg var.
En som inte gett upp än
Liz
Liz skrev:
Har någon råkat ut för samma sak som jag!?
Minneskortet bara låste sig , så jag får inte ut bilderna. Jag har lämnat in minneskortet i flera fotoaffärer, men ingen har lyckats öppna det. Finns det någoN expert på detta som jag kan vända mig till?. Var någonstans i så fall.
eEn yrkesfotograf s berättade för mig att han var ganska övertygad om att bilderna finns kvar på minneskortet, även om info ibland meddelar något annat.
HJÄLP!!. Tacksam för svar
vilket operativsystem använder du!
Vad jag förstår är du rätt ny här på wF så vi kanske inte ens vet var du bor ;-)
Det viktigaste är just nu att du inte använder kortat till ny bilder. Fast det visste du säkert redan.
Ta kontakt med en wF nära dig då!
Ska gå till affären i morgon och höra om de har ngt dylikt program.
Hoppas även om fotoaffärerna borde känna till om det var så. Jag letar efter en expert som jag kan skicka minneskortet till. En expedit i en fotoaffär hade läst om en sådan, men kom inte ihåg var!!
Danny skrev:
Med mitt Sandisk fick jag med något sådant program för att rädda just minneskort. Tidigare har jag räddat hårddiskar med t ex Undelete Workstation och... EasyRecovery Pro. Kolla här: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=889648#post889648