Tänkte bara höra om någon har något bra förslag på var man kan få tag på schysta porträttbakgrunder... typ grovt tyg utan mönster eller med lämpligt mönster, typ tonad från ljus i mitten och mörkare mot kanterna, eller bara grov struktur och lite "knöligt" upphängd ger lite extra liv i bakgrunden.
...eller om någon har någon annan fräch idé...
Jag har nämligen tänkt fota min son en gång om året och tänkte försöka få någon form av studio känsla i bilderna. dvs. jag vill bygga en "snål-mans-studio".
iof... men jag har fått för mig att jag vill ha en t.ex. mörkt brun eller grå bakgrund... finns väl iof sånna lakan å köpa med ... jag måste smaka på det ett tag. /r finns ju "dubbelsängs-lakan" kom jag på...
...just det... rätt belysning. De här bilderna kommer att tas i december i luleå, dvs ganska mycket svart i ljuset om man säger så... jag kommer att behöva ljus! Jag har en skaplig blixt... kanske en 300W lampa med ett bakplåtspapper framför och en vitmålad spånskiva som reflektor, haha, vad tror ni om det. ( och nej, det är inte jag som är farbror Joakim från ankeborg :D )
Någon som har belysningstips oxå till min "snål-mans-studio".