Var på fest i lördagsnatt. Lite större än det brukar vara på hemmaplan :P
Mobilkameran är inte mycket att hurra över utan dagsljus!
Dagens Bild Juli 2007
214 svar · 11 942 visningar · startad av Surfaren · sida 4 av 11
Frågan, av Surfaren
Ny månad igen. Tiden går fort...
Läs frågan i sin helhet →Peeer skrev:
Mobilkameran är inte mycket att hurra över utan dagsljus!
Nä de är väldigt ljuskänsliga. Men om man kör lite Noise Ninja eller motsv så blir det bättre. Jag tog mig friheten att prova eftersom jag ändå hade PS igång.
En liten naturbild..
Bire skrev:
En liten naturbild..
Ahh! Får mig att minnas när jag tävlade i Lilla SS för många år sen. På kvällen åkte vi längdskidor nerför den vänstra underbacken. Helt galet men fort gick det! :)
Satt å skickade lite bilder till en kompis som jag tagit på en dennes son, Neo, för ett tag sen..
Hittade den här bilden och tänkte att den går ju göra något skoj med :)
Tror Dante behöver lite antirynk kräm. :L
obelix skrev:
Tror Dante behöver lite antirynk kräm. :L
Ser ut som han behöver en personlig tränare för att få upp flåset också :)
Stickan och Zilver
Var på Alternativfestivalen i Norrköping förra veckan
och såg bl a mina gamla hjältar Dag Vag.
Lyckades fånga Stig Vig och Zilverzurfarn på bild :)
KM D5D + Tamron 90mm/2.8 i studio.
Ska skriva ut denna i 30 ggr 20cm och hänga upp på väggen.
Lasse H: Vad är det för streck som gör över hennes högra axel? Klona bort det där innan du framkallar. :)
silfver skrev:
Lasse H: Vad är det för streck som gör över hennes högra axel? Klona bort det där innan du framkallar. :)
Du har rätt Silfver!
Behå-randen måste bort.
Jag är för snabb att publicera mina bilder på nätet.
Dom är ofta inte riktigt klara.
Lasse H skrev:
Du har rätt Silfver!
Behå-randen måste bort.
Jag är för snabb att publicera mina bilder på nätet.
Dom är ofta inte riktigt klara.
Shit! Där såg du en sak som jag inte la märke till tidigare. Jag menade inte hennes högra axel, jag menade över hennes vänstra, men bildens högra. :p Du ser i det svarta så går det ett streck i det svarta. Det borde du nog klona bort också. :)
Och förlåt för att jag inte gav dig beröm, det är en jättesnygg bild! (y)
silfver skrev:
Shit! Där såg du en sak som jag inte la märke till tidigare. Jag menade inte hennes högra axel, jag menade över hennes vänstra, men bildens högra. :p Du ser i det svarta så går det ett streck i det svarta. Det borde du nog klona bort också. :)
Och förlåt för att jag inte gav dig beröm, det är en jättesnygg bild! (y)
Hehe, ännu ett slarvfel av mig... :r
Men det syns inte på min skärm, jag var tvungen att öppna bilden i Ps och ljusa upp den för att se vad du menar.
Dock finns ju randen och den är ett resultat av min (slarviga) bildbehandling.
Syns dock inte på den utskrivna bilden och borde nog inte synas på en rätt inställd skärm heller (tror jag med reservation då min skärm ej är kalibrerad).
Tack för att du gör mig uppmärksam på dessa saker vilket ju hjälper mig att bli bättre på det jag gör :)
Efter dagar av regn
Grillning, öl och poker igår kväll. Totte fick också vara med.
(http://www.dryden.se/index.php?id=74)
Ett öde ställe i Köping.
stigcykling i uppsala, snabbfix av ett brutet växelöra
Taget med mobilen
Motortrekamp
Jo på vår kickoff vi hade förra veckan så lyckades jag för en gångs skull hamna på foto själv! Det var chefen som lyckades fånga mig (y)
-
Fyrhjuling. Den här grenen gick bäst, jag var bara en hårsmån från bäst på jobbet (då var vi över 20 man med).
-
Felstyrd bil. Man skulle köra denna felstyrda (vänster var höger) runt en slalombana. Gick bra, fast jag var inte så snabb.
-
Folkrace. Det här var grymt kul. Snacka om att de där 240'na fick vad dem tålde. Ni ser där bakom, det står ett lik på krönet. Sedan kom den här vita och blåste om mig precis innan kurvan, som han sedan inte klarade utan blev hängandes på kanten så här. Bredvid där kommer jag brassandes i "Green Giant", tyvärr gick den bilen sämst av alla så det gick inte så bra pga det.
Men grymt kul var det. Rekommenderas! (y)
...den här firman i Värtahamnen har lite lustigt namn :)