webForumDet fria alternativet

Halleluja! Skatteåterbäringen är här!

Fotografering

10 svar · 558 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Jag blev idag glatt överraskad när ekonomen jag anlitar talade om att det blir pengar tillbaka på skatten! Eftersom jag startade firman för ungefär ett år sedan hade jag inte full koll på hur bra jag skattade första bokslutsåret. :r

Nu när det visade sig att det blev en slant tillbaka så slår jag troligtvis till på en av mina önskedrömmar. Canon 30D ligger överst just nu och jag har hittat en måttligt använd för ett helt ok pris. Idag har jag en 350D men saknar framförallt större skärm och spotmätning, vilket jag kommer få med 30D. Att den är snabbare på seriebildstagning är också en kul grej.

Nu till funderingarna.
Är steget från 350D till 30D för litet i era ögon? Själva bildkvalitén är ju i princip lika har jag förstått men 30D känns helt klart mycket mer gedigen. När jag testade kameran blev jag liiiiite besviken på sökaren men antagligen hade jag för höga förväntningar. Jag behöver bara den sista lilla puttningen framåt för att slå till så övertyga mig nu! :)

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

klart du ska köpa den, du har ju i stort sett redan bestämt dig ;)

jofawe skrev:

klart du ska köpa den, du har ju i stort sett redan bestämt dig ;)

Jag vet, känns som jag svamlar mest... :e
Fast det är alltid kul att höra att man gör rätt. :h

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

Poteta skrev:

Jag vet, känns som jag svamlar mest... :e
Fast det är alltid kul att höra att man gör rätt. :h

Det är väl en naturlig uppgradering från 350d till 30d?
Eller är 5d närmare?

aja, följ hjärtat så blir det bra!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Skärp dig..

FÖRST köper man sina nya dyra prylar. SEN skapar man behovet.

Hur skal du annars få en massa kul saker som drivs av ström? :P

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Beställd?
Mina gick till att betala av ett Wasakredit lån som jag tydlige tyckte var nödvändig förra sommaren ; )

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Jag har inget konstruktivt att komma med men är nyfiken på vad du bestämmer dig för (vet inget om Canon).

Själv fick jag ett 18-50/2.8 Tamron med posten idag.... :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Nicrosoft skrev:

Skärp dig..

FÖRST köper man sina nya dyra prylar. SEN skapar man behovet.

Hur skal du annars få en massa kul saker som drivs av ström? :P

Nicrosoft har en mycket sund inställning! (y)
Ack, den som kunde leva ut det till fullo bara...
Förresten, rubriken borde varit "Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen" om det var den kulturella referensen som var tänkt ;)

Mr. N. skrev:

Förresten, rubriken borde varit "Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen" om det var den kulturella referensen som var tänkt ;)

Jag är mycket väl förtrogen med Robin Hood och hans gelikar men i det här fallet ville jag skrika något unikt. :P
Nicrosoft har fått mig att tänka till, i morgon blir det garanterat en köp jag kanske kommer att ångra. :birp

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Slå till idag innan det är försent ; )

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Steget från 350D till 30D tycker jag är ganska stort. 30D är ju så mycket seriösare i sitt magnesiumskal i stället för plast. Du känner ju själv vilken kamera det är när du håller i den.

Ett mycket bra köp tycker jag! (y)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)