webForumDet fria alternativet

Köp av Videokamera (jag blir galen)

Fotografering

5 svar · 388 visningar · startad av martinpartin

Medlem sedan jan. 2001373 inlägg
Frågan#1

Hej!,

Håller på att rodda runt i digitala video kameror.
Had tänkt att lägg ungefär 10 000 på en kamera,

Vill gärna ha
3 CCD (hört att det ger betydligt bättre bild)
Hårdisk inspeling (slippa band)
Gärna (inget måste) AV in för hjälmkamera.
Har kollat lite på http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GZ-MG505

838 €

Vad tycker expert panelen ? jag är osäker !!!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag har inget egentligen att säga om kameran som sådan (eftersom jag har dålig koll på videokameror), men den där klarar ju inte av en extern hjälmkamera vilket är trist.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Om jag tolkar den tekniska beskrivningen rätt så har den ju inte ens DV-ut. Då kan man inte tanka in filmen i datorn för att redigera den, vilket verkar kasst. Eller kan man föra över videon från kamerans hårddisk på något annat sätt tro?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Poteta skrev:

Om jag tolkar den tekniska beskrivningen rätt så har den ju inte ens DV-ut. Då kan man inte tanka in filmen i datorn för att redigera den, vilket verkar kasst. Eller kan man föra över videon från kamerans hårddisk på något annat sätt tro?

USB 2.0, inspelning sker som filer på hårddisken och jag antar att kameran dyker upp som en extern hårddisk när man ansluter den så man kan dra över filerna istället för att "spela av" en kassett över Firewire t ex.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Ah, det låter vettigt. Fast inte optimalt, det kanske finns även firewire för snabbare överföring.

Medlem sedan jan. 2001373 inlägg

Hej, Nu köpte jag den i alla fall.. !! hittade den på annons för 800 € så jag slog till. Filerna överförs via USB 2 som en extern hd som du säger Mr. N.
Ja det är lite trist utan AV in. Men o andra sidan så kunda jag inte hitta nån bra kombination med HD, 3CCD och av in.. Så det blev bort prioriterat. Kanske köper jag en extra för enbart det ändamålet. Men jag är nöjd och tack svaren !

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)