Man har inte allt för många laster i livet, men vissa saker går bara inte att vara utan.
Dagens Bild Mars 2007
205 svar · 10 565 visningar · startad av Surfaren · sida 9 av 11
Frågan, av Surfaren
Är det bara jag som märker när det blir ny månad? :) Glafsfjorden, en bit väster om Arvika:
Läs frågan i sin helhet →Men gud, så där får du ju inte göra, Lindström. :x Nu måste jag ju köpa godis till i kväll. :l
Lindström skrev:
Man har inte allt för många laster i livet, men vissa saker går bara inte att vara utan.
Jovisst är det så. Jag var nyss och köpte själv faktiskt... Bad bad me.
Kul bild, men blandningen ger jag inte mycket för. ;)
silfver skrev:
Men gud, så där får du ju inte göra, Lindström. :x Nu måste jag ju köpa godis till i kväll. :l
Sorry..
Surfaren: Wienergum och saltlakris är mumma.
Brinn
Vapenvård :)
På väg hem, strax söder om jämtländska Rätan tidigare ikväll var jag bara tvungen att stanna vid vägkanten och fota. Renarna sket fullständigt i trafiken.
Haha! RENT på vägen, herregud vad lam du är. :birp Bra bild dock! Härlig skärpa på främsta renen. Riktigt stiligt. :)
silfver skrev:
Haha! RENT på vägen, herregud vad lam du är. :birp Bra bild dock! Härlig skärpa på främsta renen. Riktigt stiligt. :)
Tack och :moose
lama skämt om renar från dryden? snacka om djuriskt låg humornivå...
coolt! :birp ...it can only happen in Norrland :)
Lindström skrev:
Tyvärr min stora last också ;)
Dryden skrev:
På väg hem, strax söder om jämtländska Rätan tidigare ikväll var jag bara tvungen att stanna vid vägkanten och fota. Renarna sket fullständigt i trafiken.
Kanonfin stämningsfull bild (y)
Fjärilarna var inte det lättaste att ta någon bild på. Dom flög iväg så fort man kom i närheten. Lyckades dock men fick zooma en del.
Susanne68 skrev:
Fjärilarna var inte det lättaste att ta någon bild på. Dom flög iväg så fort man kom i närheten. Lyckades dock med fick zooma en del.
Riktigt fin bild på videkvisten, snyggt fokus, och inte minst ett fint namn på kvisten! ;)
Äntligen!
Efter mycket vånda och tänkande så slog jag till.
Nu ska här ut och fotas!
17-85-gluggen är ett bra objektiv. :) Du kommer säkert bli helnöjd!
silfver skrev:
17-85-gluggen är ett bra objektiv. :) Du kommer säkert bli helnöjd!
Jo, jag hoppas det. Jag kan ju alltid ta kort på nudlarna som jag måste käka i en månad nu. ;)
Susanne68 stämmer det att det skulle vara c:a 60 meter fram till tackorna, är det en sådan grym zoom på s3 is eller har du teleconverter?
Lasse H skrev:
Kan man se orm i stockholmstrakten vid den här årstiden?
Absolut.. :)
silfver skrev:
Häftigt! Vad har du för närgräns på ditt macro? Ormen verkar inte känna sig särskilt hotad. :q
Det är ett Sigma 150 mm, det är 38 cm i närgräns om jag inte minns helt fel. Sen har jag en 1,4 extender på också.
Lindström skrev:
Snyggt taget. Lite synd bara att man råkat få med fotografen i bilden. :)
I det här fallet så var det meningen. :)
silfver skrev:
Gah! I morgon ska jag förhoppningsvis ut med farsan och jaga ormar. Hoppas att han är lika grym som dig på att hitta dem. :)
Hur gick det?
Har inte sett några ormbilder.. :)