webForumDet fria alternativet

Lämpliga motiv att ha i köket

Fotografering

11 svar · 648 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag har två ramar ståendes, liknande denna, som jag tänkte sätta upp i köket med något lämpligt motiv.

Men jag kan inte bestämma mig för vad. Givetvis ska det vara något foto som jag tagit, eller kan ta.

Vad tycker ni passar i köket? Ska jag dela en lime och en tomat på mitten och ta några macro, eller något annat?

Vad tycker ni passar i köket? Länka gärna till bilder ni tycker skulle passa. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Timjan och andra liknande örter som makrobilder.
En bra arrangerad tallrik med rätt indelning!
En härlig reflex i ett VinGlas och lite tilltugg till.

Medlem sedan okt. 200667 inlägg

Kanske 2 portioner innehållandes totala kontraster.... som t. ex vaniljglass med sill.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

vonpeppe skrev:

Kanske 2 portioner innehållandes totala kontraster.... som t. ex vaniljglass med sill.

Eller som smör och fisk.... :P Nej men gillar båda förslagen både från vonpeppe och Lasp. (svartvitt enligt mig).

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Man kan väl ha vad som helst?
Vi har dromedarer. :)

Apropå lime.

Schysta förslag!

Sjävklart kan man ha vad som helst... men jag vill gärna ha något man kan förknippa med matlagning. Något som ger inspiration... typ. :)

Risken finns att jag i stället blir äcklad ifall jag har glass med sill - tyvärr. Känns så i alla fall. :e Men en timjankvist vore nice!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Håller med Web-Tor, kan ju vara nästan vad som helst. I ditt fall silfver skulle jag nog faktiskt undvika standardbilder som lime och maträtter och ta något som känns mer eget (för vill du verkligen höra något i stil med "IKEA eller?" ;) ). Något som besökaren lägger märke till. Har själv hängt upp lite saker i lägenheten som jag själv tagit, där den här är ett klockrent samtalsämne. ;)

Klart jag vill ha något eget. :) Men som det känns nu så är det inget som passar i mitt arkiv.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Flera bilder (tre stycken förslagsvis) med ett tema brukar vara trevligt. Jag har bland annat ett svamptema på en vägg hemma.

Exakt samma motiv taget ur olika vinklar kan också bli väldigt bra.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

silfver skrev:

Schysta förslag!

Sjävklart kan man ha vad som helst... men jag vill gärna ha något man kan förknippa med matlagning. Något som ger inspiration... typ. :)

Risken finns att jag i stället blir äcklad ifall jag har glass med sill - tyvärr. Känns så i alla fall. :e Men en timjankvist vore nice!

En schysst bild på ett BigMac&Co kan ju aldrig vara fel och ha på väggen §e
Annars så tror jag att man kan ha vad som helst, kanske något fjällmotiv på en nyfångad röding eller nåt, brukar vara fina färger ifrån fjällvärlden samt har anknytning till köket. Dryden kanske har något ifrån Östersund med omnejd, väldigt fin natur däruppe.

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Vatos Locos skrev:

En schysst bild på ett BigMac&Co kan ju aldrig vara fel och ha på väggen §e
Annars så tror jag att man kan ha vad som helst, kanske något fjällmotiv på en nyfångad röding eller nåt, brukar vara fina färger ifrån fjällvärlden samt har anknytning till köket. Dryden kanske har något ifrån Östersund med omnejd, väldigt fin natur däruppe.

JAg skulle ha testat med en bild med en massa olika pastasorter ev. med tillhörande namn eller bara helt vilt ihopblandade.
Eller varför inte, fota ett gäng potatis eller olika rotfrukter.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Kaffe!!! Cappuccino förslagsvis med lite bönor vid sidan av

739 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
599 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
599 ms — ändringar (db)